پریساپریسا، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 23 روز سن داره

تقدیم به پریسای عزیز

با دیدن روی ماهت روزم ساخته میشه....

داستان لاک پشت و.... نمکستانی از جنس پری !!!! و طرز پخت کاکا

1393/2/7 16:42
نویسنده : مامان پریسا
1,757 بازدید
اشتراک گذاری

 roos-wit1.jpg

 سلام

ایشالله همه خوب و سلامت باشن.

قبل از هر چیزی میخواستم به دوست عزیزمون مامان فرگل جان (الهام عزیز ) به خاطر درگذشت پدر شوهر گرامیشون تسلیت بگم...

الهام جان از شنیدن این خبر خیلی متاثر شدم. از خدا میخوام روحشون قرین رحمت باشه و بهترین جایگاه رو در بهشت داشته باشن.

totalgifs.com barrinhas gif gif barra16.gif

و اما.....

بفرمایید ادامه تا بگم.....قلب

یکشنبه 7 / 2 / 1393

اول از همه داستان لاک پشت .....

همونطور که میدونید از حدود 1 ماه قبل از عید بساط فروش ماهی و وسایل سفره ی هفت سین بر پا میشه....

جایی که ما زندگی میکنیم یه خیابون اصلی هستش که تقریبا هر 10 قدم یه بساط برقرار میشه ...

پریسا هم که عاشق ماهی و جک و جونور... دیگه تصورش رو بکنید که ما برای یه بیرون رفتن چی میکشیدیم...کلافه

تقریبا کنار همه ی ماهی فروش ها باید می ایستادیم و پریسا ماهی ها رو تماشا میکرد و وای به حالمون اگر اون ماهی فروش در بساطش لاک پشت هم داشته باشه...

از همون روز اول که لاک پشت ها رو دید ، گیر داد که من لاک پشت میخوام....یه 2 - 3 روزی قول و وعده و وعید بهش داددم تا این که بالاخره حوصلش سر رفت و در یک اقدام ضربتی مجبورم کرد که یکی براش بگیرم...

الان که حدود 7 - 8 روز از اردیبهشت میگذره هنوز لاکی جون در قید حیات هستننیشخند

بعد از این که خیالش از بابت لاکی جون راحت شد دوباره رفت سراغ ماهی فروش ها و این بار میدونید چی توجهش رو جلب کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟نگران

مارررررررررررر استرس!!!!!!!!!!!!!!!!

نمیدونم اخه چه کاریه که مار میارن برای فروش؟!!! یا مار چه ربطی به سفره ی هفت سین داره؟؟!!!!

حالا همه ی بچه های مردم میرن سراغ ماهی ، بچه ی ما رفت سراغ مار!!!!!!!!منتظر

خلاصه پریسا خانم باز هم گیر داد که مار میخوام !!!!!!!تعجب

هر چی بهش میگفتم آخه مارررررررر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نمیشه . خطر داره . کثیفه . و.... اصلا به گوشش نمیرفت .... تا این که یه بار که اونجا بودیم یه اقایی اومد تا مار بخره سبز ... فروشنده مار رو دراورد تا بهشون بده و مار یه حالت زشتی به خودش گرفت خندهو پریسا بدش اومد . و گفت مامان من مار نمیخوام  خیلی بده اوه (باز خدا رو شکر )

اما این بار گیر داد که باید برام ماهی بخرید و اینجوری شد که پریسا خانم صاحب 2 تا ماهی خوشکل شد...

البته یکی از ماهی ها چند روز بعد از عید مرحوم شد و یکی دیگه هم الان در حال مرحوم شدنه ...

راستی مامان جون هم یکی دیگه بهش داد که در حال حاضر در قید حیات هستش.خنده

این هم داستان لاکی جون  و مار و ماهی و .........نیشخند

totalgifs.com barrinhas gif gif barra24.gif

پریسا یه مدتی بود که برای غذاهای مختلف بهانه میاورد و نمیخورد... از جمله کباب شامی....

یه روز دست به کار شدم تا شامی درست کنم... یه چیزی به فکرم رسید...

پریسا رو صدا زدم و یه صندلی براش گذاشتم و گفتم بیا و به مامانی کمک بده تا نهار درست کنیم.....از خود راضی

پریسا هم از خدا خواسته اومد و دستاشو شست و نشست رو صندلی...یه مقدار از مواد شامی رو بهش دادم و گفتم هر کاری من انجام میدم شما هم انجام بده ....

و به این ترتیب پریسا خانم چند تا شامی کوچولو درست کرد...تشویق

بعد هم همشونو براش گذاشتم داخل یه بشقاب و تزئین کردم و بهش دادم... پریسا خانم همشونو خورد تشویقتشویقهورا

totalgifs.com barrinhas gif gif barra24.gif

یه روز داخل ماشین بودیم و جایی میرفتیم.  روز قبلش سر مزار بابا بزرگ بودیم... پریسا

در فکر بود که یهویی پرسید:

- مامان اونجا که رفتیم که ادم ها زیر خاک بودن ، کیا بودن ؟

گفتم: مامان بزرگ و بابا بزرگ ....

-کجا رفتن؟

-رفتن پیش خدا ی مهربون .

- پس چرا زیر خاک هستن.

- ( اول موندم که چی بگم ولی بعدش گفتم) خوب جسمشون زیر خاکه ولی روحشون پیش خدای مهربونه.نمیدونم قانع شد یا نه کمی فکر کرد و بعدش پرسید :

-پس لباساشونو چکار کردن؟ تعجب

 دیگه واقعا نمیدونستم چی بگم یه نگاه به بابایی انداختم . ایشون هم یه خنده ی معنا دار کردن که یعنی( حالا جواب بده نیشخند )با رسیدن به چراغ راهنمایی که قرمز شده بود بهش گفتم زود باش شعر چراغ راهنمایی رو بخون ببینم : من رنگ قرمز هستم که این بالا نشستم......اوهنیشخند

totalgifs.com barrinhas gif gif barra24.gif

 داریم با هم ماشین بازی میکنیم بهش میگم : پریسا این ماشین زورش بیشتره .

برمیگرده و میگه : منظورت اینه که قدرتش بیشتره ؟خجالتخنده

داره با اسباب بازیهاش بازی میکنه .... میره آب میخوره و برمیگرده .... اول نشست بعد گفت : خوب داشتم میگفتم !!! کجا بودیم ؟!!!قهقهه

totalgifs.com barrinhas gif gif barra24.gif

دیشب با هم رفتیم پارک محله و بعد هم چون وقت اذان بود رفتیم مسجد. البته این اولین باری بود که برای نماز خوندن همراه با پریسا به مسجد میرفتیم.

دل هره داشتم که نکنه موقع نماز بره بیرون یا کنار پله و اتفاقی بیفته .... پس شروع کردم به مقدمه چینی :

پریسا میدونی اینجا کجاست ؟ کمی فکر کرد ولی اسمش یادش نیومد .

پس خودم توضیح دادم:اینجا اسمش مسجد . مسجد یعنی خونه ی خدای مهربون .

حالا میدونی این خانم ها برای چی اومدن اینجا :

خیلی راحت و بدون مکث گفت: اومدن تا خدای مهربون رو ببینن !!!!!!!!!خنثیخنده

خب بچه حق داشت این جواب رو بده .. در حین نماز تا یاد حرفش میفتادم کلی خندم میگرفت نیشخند

خدا رو شکر نماز رو خوندم و پریسا از کنارم تکون نخورد و فقط با چند تا تسبیح بازی میکرد.....

totalgifs.com barrinhas gif gif barra24.gif

خب حالا بریم سراغ دستور پخت کاکا ...

این شیرینی ساده و خوشمزه رو برای دیدار وبلاگی درست کردم که دوستامون  خوششون اومد و چند نفر دستورشو خواستن.

البته من اولین بار دستورشو از وبلاگ مینا جون مامان ساقی و محمد خونده بودم و الان هم ازشون اجازه گرفتم تا دوباره اینجا بنویسمش.

پس بفرمایید...

مواد لازم :

 آرد ٢ پیمانه

شکر یک پیمانه

شیر یک پیمانه

تخم مرغ 2 عدد کوچک

بکینگ پودر یک قاشق مربا خوری

وانیل 1/4 قاشق چایخوری

زعفران - هل - دارچین - پودر کاکائو - مغز گردو و پسته - کشمش .... و هر چیز دیگه ایی رو که بنا به سلیقتون دوست داشته باشید میتونید اضافه کنید.

طرز تهیه :
ابتداآرد رو الک کنید و با بکینگ پودر و وانیل و مواد خشک دیگه به غیر از شکر مخلوط کنید.

 تخم مرغ ها رو در ظرفی ریخته و هم میزنیم تا کمی کف کنه بعد شکر و بعد هم شیر رو اضافه کرده و خوب هم میزنیم و بعد ارد رو اضافه کرده و خوب مخلوط میکنیم.

مایعی که به دست میاد نه زیاد سفت و نه آبکی.همونطوری که برای کیک درست می کنیم.خیلی هم کم روغن میبره.هل و زعفران رو به مواد اضافه کنین.


وقتی مایع آماده شد کمی روغن در  تابه بریزین.و اگر میخواهید از قالب استفاده کنید، اون ها رو در روغن بذارید تا با روغن داغ بشن.

در هر قالب حدود 2 قاشق (بسته به عمق قالب داره چون شیرینی ها پف میکنن )از مایع میریزید . حرارت باید کم باشه چون سریع سرخ میشن.

بعد قالب رو برداشته و شیرینی رو برمیگردونیم تا 2 طرفش قرمز بشه....

من بار اول فقط با زعفران درستش کردم و شد این:

 

و بار دوم پودر کاکائو ریختم و یه مقدار رو در قالب گذاشتم و در فر قرار دادم با حرارت 180 درجه و به مدت حدود 30 دقیقه و بقیه رو هم در تابه سرخ کردم.

البته به نظرم اگر در روغن سرخ بشه خوشمزه تر میشه(هر چند مصرف روغنش هم بسیار کمه ) و در فر رژیمی تر...چشمک

ایشالله خوشتون بیاد من که هر چند وقت یه بار درست میکنم. پریسا و بابایی که خیلی خوششون میاد ....ماچ

ممنون از همراهیتون....

totalgifs.com barrinhas gif gif barra09.gif

پسندها (3)

نظرات (71)

بنفشه
7 اردیبهشت 93 20:36
ممنون از آموزش شیرینی من یادگرفتم و درست کردم و خیلی هم خوشمزه شد...دستتون درد نکنه برای خودتون و پریسا خانوم آرزوی موفقیت میکنم
مامان پریسا
پاسخ
ممنون گلم. خوش اومدید و خسته نباشید.
: •●مامانِ آینده یه فسقِـلی●•
7 اردیبهشت 93 22:53
بدجوری دلم از اون شامیا خواست... عزیزم
مامان پریسا
پاسخ
بفرمایید در خدمت باشیم.
مامان گیسو جون
7 اردیبهشت 93 23:28
ای جونممممممم عزیزم قربون اون دل مهربونت که حیوون ها رو دوست داری من دیگه وبت نمی آم نمیشه که تو اینهمه هنر داشته باشی من نداشته باشم خخخخخخخخخخخخ دستت درد نکنه معلومه خیلی خوشمزه است نوش جونتون همیشه شاد باشید بوسسسسسسسس
مامان پریسا
پاسخ
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! خجالت میدید؟ مرسی عزیزم. ایشالله شما و گیسو جان هم همیشه سلامت باشید.
الهام(مامان فرگل)
8 اردیبهشت 93 8:40
مریم مهربونم دوست خوبم ممنونم از ابراز همدردیت امیدوارم شما زندگی سراسر شاد و خوشی داشته باشید و هیچ وفت غم نبینی
مامان پریسا
پاسخ
ممنون الهام جان. خدا به شما و همسرتون صبر بده.
خاله ی مهربون
8 اردیبهشت 93 12:44
خیلی قشنگ بود.هوووووووم دلم خواست کیک
مامان پریسا
پاسخ
بفرمایید در خدمت باشیم.
مامان فرشته های آسمانی
8 اردیبهشت 93 14:57
سلام به به معلومه خوشمزه ست به جای ماهم میل کنید اگه وقت داشتم امتحانش میکنم - پریساخانم خوب از لاک پشتت نگهداری کن ازدست شما بچه ها مارال هم به اصرار کرد 4تا جوجه براش خریدم حالا فقط یکیش زنده هست وما کلی ماجرا داریم با این جوجه
مامان پریسا
پاسخ
وقت زیادی نمیبره گلم. حتما امتحانش کنید. وایییییییی جوجه که دیگه نگووووووووو....... پریسا الان هم جوجه ازمون میخواد
خواهرفرناز
8 اردیبهشت 93 15:39
سلام خدااقای ماهی رارحمت کنه اون یی هم مرگشو اسون کنه زیاد زجرنکشن بنده خداها اقای لاکی خوبن؟چه خبر؟سلام بهشون برسونید بازم خداراشکرمار قیافه خوشگلشو نشون داد نوش جونت اون شامی های خوشمزهههههه قبول باشه پریساجونم .....برامون دعا کردی؟.......دفعه دیگه حتما دعا کن... به بهجای ما بسی خالی بوده ها
مامان پریسا
پاسخ
سلام خوبی فاطمه جان؟ خدا رحمتش کنه به دیار باقی رفت خوبه و سلام میرسونه وای اگر میدید خودشو چکار کرد ممنون خاله جاتون خالی بود هم موقع خوردن شامی ها و هم در مسجد.
آجی مهربـــــــــــان
9 اردیبهشت 93 0:12
خصوصی بانوی مهربان اسمو نبین ادرسو ببین میشناسی اسممون به لطف خدمات جدید نی نی وبلاگ عوض شده
مامان هلنا
9 اردیبهشت 93 10:04
از دست این بچه ها با این سوالهاشون ادم دقیقا اینجوری میشه لاکی جون در چه حاله کثیف کاری نمیکنه چند وقتی هلنای هم لاکی میخواد فعلا سرشو شیره مالیدم ترفندتم واسه شامی عالی بود منم یاد گرفتم شاید واسه هلنای هم کارساز باشه خانمی وبت رو لینکیدم خوشحال میشم شما هم بلیکنکید
مامان پریسا
پاسخ
گاهی اره خوبه ممنون. نه کلا اروم و بی صدا و تمیز ... توصیه میکنم براش بگیر. بهتر از جوجه و ماره ایشالله جواب میده. ممنون گلم. شما هم لینک شدی
مامان یاسمن و محمد پارسا
9 اردیبهشت 93 14:57
معلومه خیلی خوشمزست مامانجون دستت درد نکنه فدای پریسا جونم مواظب لاکی جون باش
مامان پریسا
پاسخ
جای شما خالی. ممنون عزیزم.
مریم--------❤
9 اردیبهشت 93 18:08
به به عجب شیرینی های خوشگلی
مامان پریسا
پاسخ
ممنون
مریم--------❤
9 اردیبهشت 93 18:12
ما هم قبلا 2 تا لاک پشت داشتیم یکیش کنار چشماش رگه های قرمز داشت و خیلی باکلاس بود اما تو جریا اسباب کشی از بی آبی مرد....
مامان پریسا
پاسخ
اخییییییی خوب میذاشتید داخل اب مگر چقد اب لازم داره بیچاره.
مریم--------❤
9 اردیبهشت 93 18:14
حالا خدای مهربون رو دیدین
مامان پریسا
پاسخ
باید از پریسا بپرسم.
بنفشه
9 اردیبهشت 93 21:01
به نظرم وبلاگ شما از بقیه ی وبلاگ ها بهتره...من بعضی وقتا که بیکارم تو نی نی وبلاگ میگردمو وبلاگ های مختلف رو میبینم....از بین همه ی اینا وبلاگ شما کامل تر و جذاب تره!جوری که آدم از خوندنش سیر نمیشه
مامان پریسا
پاسخ
این نظر لطف شماست . خوشحالم که خواننده ی خوبی مثل شما دارم.
پریسا
10 اردیبهشت 93 1:28
سلام مامان مریم ماشاالله به این دختر شیریم زبون زبل راستی تو رو خدا نذارین به این جونورا دست بزنه حتی ماهی قرمز میگن اسهال خونی میاره ممنون به خاطر دستور پخت شیرینی انشااالله منم فرصت کنم درست کنم
مامان پریسا
پاسخ
سلام گلم. ممنون برای توجه و تذکرتون... درست میگید. من هم خیلی مراقب هستم. پریسا فقط از دور دوستشون داره ولی اجازه ی دست زدن نداره.
خواهر فرناز
10 اردیبهشت 93 9:05
سلام مریم جونم خوبی؟صبح تا حالا آنلاین نشستی تو نت (ستاد آمار گیری دوستان نی نی وبلاگی) اومدم خدمتتون سلامی به گرمی صبح پر امید آفتابی عرض کنم (فکر کنم جمله ام خیلی فلسفی شدنه؟) شما خوبین؟چه خبرا؟چیکارا میکنید؟دلمون واستون تنگیده ممنون از جواب خوبت تو پرسش وپاسخ راستی میای خصوصی؟
مامان پریسا
پاسخ
سلام ابجی جون. دیگه از بیکاری... صبح شما هم به خیر و شادی ایشالله خواهش میکنم. سوال شما هم خیلی به جا و خوب بود. مرسی عزیزم.
مامان فرنيا
10 اردیبهشت 93 9:53
سلام داشتم يك مطلب جديد ميگذاشتم متوجه امدنت نشده بودم عجيبه چرا من مطلب جديدتون را نديدم اخه من زود به زود به دوستان سرميزنم اما ايندفعه معلومه تنبلي كردم
مامان پریسا
پاسخ
سلام عزیزم جدی پس الان میام تا بخونمش. مهم نیست عزیزم. مهم اینه که به یادم بودی.
مامان فرنيا
10 اردیبهشت 93 9:53
بعد يك سوال اين لاك پشت را كجا نگه ميداريد؟ خانه شما اپارتماني نيست؟
مامان پریسا
پاسخ
بله اپارتمانیه. داخل یه لگن کوچولو گوشه ی اشپر خونه. به همین راحتی
مامان فرنيا
10 اردیبهشت 93 9:56
در مورد لباسهاي مامان بزرگ و بابا بزرگ من فكر ميكنم منظور پريسا اين بوده كه حالا كه نيستن لباسهاشون چي شده ميتونستيد جواب بديد لباسهاشون را داديم به ادمهاي ديگه كه استفاده كنن يا يادگاري نگه داشتيم يا..... البته ميدونم اين هم خودش باز براي بچه ها يك سوال ديگه ايجاد ميكرد اما اينقدر فرنيا سوال ميكنه كه من گاهي فكر ميكنم استاد جوابهاي في البداهه هستم
مامان پریسا
پاسخ
من هم الان یادم نیست ولی فکر میکنم یه همچین جوابی بهش دادم.ولی کلا فکرشون نمیدونم چرا به این جور جاها میره اخههههههههه
مامان فرنيا
10 اردیبهشت 93 9:57
البته راهكار من در مواقعي كه جواب را نميدونم يا جوابش در واقع واسه بچه ها سخته ميگم خودت چي فكر ميكني انوقت يا جواب ميده يا خودش بيخيال جواب ميشه
مامان پریسا
پاسخ
این هم فکر خوبیه حتما استفاده میکنم
مامان فرنيا
10 اردیبهشت 93 10:00
من چون خودم به شيريني پزي (نه اشپزي)علاقه دارم هميشه فرنيا را در كار پخت و پز شريك ميكنم و هميشه هم خيلي خوشش مياد و هم اينكه من هم به كارم ميرسم اما شيرينهات خيلي خوشمزه است
مامان پریسا
پاسخ
پریسا هم خیلی دوست داره ولی من بیشتر دوست دارم کارایی بهش بدم که بتونم کنترلش کنم. از کثیف کاری و ریخت و پاش خسته میشم.
مامان فرنيا
10 اردیبهشت 93 10:04
ميگم انوقت لاك پشته از لگن بيرون نمياد مواظبتش چجوريه ؟ كثيف كاري نداره؟ اخه يك جفت فنچ داشتيم اول فنچ ماده مرد بعد رفتيم يكي ديگه خريديم حالا فنچ نر مرد من كه دلم خيلي ميسوزه ميخوايم اين فنچ ماده را ازاد كنيم بره تازه خيلي هم كثيف كاري داره همه جا پر از ارزن شده
مامان پریسا
پاسخ
نه بیرون نمیاد سعی میکنه که در بیاد ولی به لبه ی لگن نمیرسه. پرنده کلا کثیف کاریش زیاده. و خیلی هم حساسن و زود میمیرن. باید دور تا دور قفس رو پارچه بکشید . اون وقت میشه زندان در زندان.
مامان فرنيا
10 اردیبهشت 93 10:13
من هم خيلي دوست دارم فرنيا را مسجد ببرم اما واقعا نزديكمون مسجد نيست حالا امسال منتظر ماه رمضان هستم كه شبهاي احيا ببرمش مراسم يا اگه اهواز امدم با مادر بريم مسجد اخرينباري كه مشهد بوديم يادمه كه اصلا فرنيا نمي نشست و من يا همسرم مجبور بوديم نماز جماعت نخونيم اما الان بزرگتر شده فكر كنم بتونه بشينه و به حرفم گوش بده و شلوغ نكنه
مامان پریسا
پاسخ
من از این که نتونم حواسمو بهش بدم و خدای نکرده اتفاقی بیفته میترسیدم. و خدا رو شکر ترسم بیمورد بود اخه همش نشسته بود و بازی میکرد. البته من برای شب های احیا با پریسا به مسجد و یا مجالس دیگه رفته بودیم ولی این بار فقط برای نماز جماعت بود.
مامان و مهزیار
10 اردیبهشت 93 10:43
سلام عزیزم. الهی از دست شیرین زبونی بچه ها و سوال هاشون. خانمی در مورد لباس هاشون جواب پیدا کن چون مطمئن هستم بازم سوال میکنه از دستور شیرینی هم ممنون . حتما درست میکنم و نتیجه اش رو مینویسم.
مامان پریسا
پاسخ
سلام دوست گلم. حالا یه چیزیایی براش اماده کردم اگر دوبار پرسید بتونم جواب بدم نوش جون. ماشالله مهرنوش جان که خودش یه پا هنرمنده
مامان گلها
10 اردیبهشت 93 10:54
الهیییییی چه خوبه دخترا یاد بگیرن تو آشپزی و کارای خونه کمک مامانشون کنن. نرگس منم هنوز کوچولویه ولی در حد توانش خیلی دوست داره تو کار خونه کمک کنه تزیین خوبی انجام دادین برا غذای پریساجون، ولی من اگه سس بریزم روی غذاش برمیداره سسش رو خالی میخوره و بقیش رو کنار میذاره
مامان پریسا
پاسخ
وای پریسا هم عاشق سس خوردنهیعنی اگر سس رو سفره باشه غذاش میشه سس!!!!!!!!!!!!! ولی خب خیلی خوبه که دخترا از کوچیکی یاد بگیرن به مامان ها کمک کنن( یک عدد مامان بدجنس )
مامان گلها
10 اردیبهشت 93 10:55
من خیلی اهل شیرینی پزی نیستم ولی دوست دارم شیرینی شما رو درست کنم. چون خیلی هوس کردم. ظاهر شیرینی دوم خوشمزه تر به نظر میاد
مامان پریسا
پاسخ
امتحان کنید حتما مشتری میشید. هر دو خوب شدن.
بابا و مامان
10 اردیبهشت 93 12:17
سمیرا
10 اردیبهشت 93 14:07
قربون پریسا جون شیرین زبونو آشپزم برمچقدر خوب کتلت درست کرده از من حرفه ای ترهبرای دستور شیرینی هم ممنون خیلی خوشم اومد خیلی جالبه
مامان پریسا
پاسخ
اگر به کمک نیاز دارید بفرستمش
مامانی
10 اردیبهشت 93 14:14
یه دنیا ممنون امیدوارم منم بتونم خوشمزه درست کنم
مامان پریسا
پاسخ
خواهش میکنم حتما میتونید. خیلی اسونه.
بنفشه
10 اردیبهشت 93 15:14
خواهش میکنم! من وبلاگ ندارم...خیلی دوست دارم که داشته باشم ولی وقتشو ندارم...ایشالله یکم که دستم باز بشه برای دخترم هم وبلاگ درست میکنم راستی شما خوزستان زندگی میکنید؟
مامان پریسا
پاسخ
ایشاللهخ وقتشو هم پیدا میکنید.البت با مدیریتی که مامان ها دارن حتما از عهدش بر میان. خدا رو شکر ما هم تا حالا مشکلی باهاش پیدا نکردیم. بله عزیزم خوزستان هستیم. شما هم خوزستانی هستید؟
ابجی سجا
10 اردیبهشت 93 15:30
سلام خاله جون خيلي خوش اومدين سراغمون بابت عينك سجا وقتي سجابدنيااومدماما متوجه شدكه جشم هاي سجاانحراف داره عموم جش بزشكه معاينش كردوكفت عينك ميخواد باعينك انحراف جشاش خوب شدولي خيلي ضعيفن جشاش
مامان پریسا
پاسخ
سلام گلم. خواهش میکنم . خدا رو شکر که به موقع رسیدگی کردید. دست مامان و بابای مهربون درد نکنه . ایشالله این مشکل هم با گذر زمان برطرف بشه.
ابجی سجا
10 اردیبهشت 93 15:39
ما دل خود را به زندان رفاقت داده ایم آشنایان را سلامی از رفاقت داده ایم گر به ظاهر در پی احوال یاران نیستیم در حریم امن دل یاد عزیزان بوده ایم@
مامان گلها
10 اردیبهشت 93 16:44
سلام عزیزم اگه نخوایم از قالب استفاده کنیم برای شیرینی. آیا میشه همین طور با قاشق یا هر وسیله ای که بشه، بریزیم تو روغن ؟ اینطوری خمیرش وا نمیره تو روغن؟ میخوام درست کنم.
مامان پریسا
پاسخ
سلام گلم. بله عزیزم اتفاقا یادم رفت بنویسم. اگر قالب نداشته باشید میتونید مثل کو کو سبزی موادش رو کم کم در روغن بریزید اما خیلی کم . حدود یک قاشق کافیه که خیلی وا نره. سریع هم خودشو میگیره و سفت میشه . از بابت وا رفتنش خیالت راحت باشه.
مامان گلها
10 اردیبهشت 93 19:20
ممنون عزیز درست میکنم و میذارم تو وبم ببین چه طور شده
مامان پریسا
پاسخ
باشه گلم. منتظرم.
مامان محمد پارسا
10 اردیبهشت 93 21:06
سلام مامانی قربون این دخملی با این مار و ماهیش برم من نازی . . . خدا به داد من برسه به زودی این پرسش و پاسخ ها واسه من شروع میشه دستتون درد نکنه پست آشپزی گذاشتید
مامان پریسا
پاسخ
سلامم گلم خوبید؟ اره منتظر باش یه چند تا جواب هم اماده داشته باش خواهش میکنم عزیزم.
❀مامان علی❀
11 اردیبهشت 93 12:03
سلام مریم جون روز معلم پیشاپیش مبارک دوست عزیزم ببخش بعد میام میخونم پست رو
مامان پریسا
پاسخ
سلام سارا جان. ممنون دوست عزیزم.
عمه ِ آتنا
11 اردیبهشت 93 13:30
راستش اومدم بهتون سر بزنم ولی وقت نمیشه نوشتنی هارو بخونم،فقط دهنم آب افتاد با این عکسها ایام به کامتون باشه همیشه پریسا گلی رو از طرفم ببوسین
مامان پریسا
پاسخ
خوش اومدید گلم.
بنفشه
11 اردیبهشت 93 16:08
من که نه ولی شوهرم خوزستانی هست و فامیلاشون هم اونجا هستن.ما تهران زندگی میکنیم ولی دوماه یکبار میایم اهواز
مامان پریسا
پاسخ
کدوم شهر؟ اخه خوزستان که یه شهر 2 شهر نیستما اهوازهستیم.
توجه توجه..!!!!!
11 اردیبهشت 93 16:23
توجــــــه توجـــــــــه [تشویش]خواهشا به اشتراک بذاریـــــد...[تشویش] فــــــــــــــــــــــــــوریــــــــــــــــــــــــــــــ ایران دوباره از شرکت {گوگل} اعتراض کرده چـــــرا؟؟؟ چون اسم خلیج فارس تو نقشه گوگل خلیج عربی ثبت شدهبرای همینم شرکت گوگل اعتراض ایران رو قبول کرده و رای گیری اینترنتی گذاشته.... [تشویش]سریـــــــــــــع اقدام کنید همیـــــــــن الــــــــــــــــــــــــآن[تشویش] درحال حاصر رای عربها ۷۴ درصد و رای ایرانی ها ۲۴ درصد هست....[تشویش] تا وقت رای گیری تمام نشده بشتابید که اگه همت نکنید اسم خلیج فارس برای همیشه به فراموشی میره........... وارد این سایت بشید: www.persianorarabiangulf.com سمت راست دو دایره هست روی خلیج فارس کلیک کنید و بعد روی vote کلیک کنید تا رای تون ثبت بشه.... [تشویش]زود باشــــــــــــید عجـــــــــــــــــــله کنیــــــــــــــــــــد[تشویش] [تشویش]و... زود بـــــــــــــه اشتـــــــــــراک بذاریـــــــــــــــــــــد[تشویش]
مامان الی
11 اردیبهشت 93 18:06
نازی این پریسا خانم که هر وقت میام گفته هاشو میخونم ..... حالا من بارانو از همون اول به مسجد عادت دادم مخصوصا که زیاد به سفر زیارتی میریم به نظرم بیشتر ببرینش مسجد تا با این محیط بیشتر اشنا بشه راستی ممنون بابت دستور شیرینی حتما درست میکنم
مامان پریسا
پاسخ
من هم پریسا رو این جور جاها میبرم.... ولی خب همیشه جلو چشمامه و حواسم بهش هست ولی این بار نماز جماعت بود و ترسم از این بود که پاشه و یه جایی بره
مامان نیایش
11 اردیبهشت 93 18:48
آرزو کن هر چه می خواهد دل تنگت بگو امشب از آن شب هاست ازآن شب های زیباست بگو هرچه خواهی خدا امشب دردل همه ی ماست آرزو شیرین و زیباست التماس دعا
مامان پریسا
پاسخ
ایشالله همه ی ارزو ها براورده باشه
بفنشه
12 اردیبهشت 93 12:59
اونا هم اهواز هستن
مامان پریسا
پاسخ
واقعا ؟؟!! پس ایشالله این بار که تشریف اوردید خبر بدید تا در خدمت باشیم. راستی نگفتید دخملی چند سالشه؟
ابجی سجا
12 اردیبهشت 93 16:02
تمنا دارم از آسمان که اگر حتی قطره ای خوشبختی از آسمان بارید، بر گونه ی تو باشد
مامان پریسا
پاسخ
مرسی گلم
بفنشه
12 اردیبهشت 93 16:52
دخمل من 3 سال و هفت ماهشه متولد 1389/6/29 تقریبا 2 ماه از دخمل شما بزرگتره
مامان پریسا
پاسخ
وای چه خوب.... ای کاش یه وبلاگ داشتید حد اقل عکس دخمل نازتون رو میدیدم. حتمی اسمش رو هم نمیدونم...
بنفشه
12 اردیبهشت 93 16:55
ما آخر فروردین اونجا بودیم و دفعه بعد آخرای خرداد میایم اهواز ایشاا... همدیگه رو ببینیم
مامان پریسا
پاسخ
ایشاللهخب چطور همدیگه رو ببینیم ... بشناسیم....
ابجی سجا
12 اردیبهشت 93 22:05
خوبه خاله جون شماخوبين؟؟ بريساخوبه؟؟
مامان پریسا
پاسخ
مرسی گلم.
مامان زهرا
13 اردیبهشت 93 11:48
به به . بانو چه کردی!خوش به حال خونواده .منم دلم خواست
مامان پریسا
پاسخ
بفرما در خدمت باشیم عزیزم.
مدرسه ی مامان ها
13 اردیبهشت 93 15:35
سلام مامان عزیز پریسا خصوصیتون رو خوندیم، ببخشید که با تاخیر جوابتون رو میدیم، ممنون که این اتفاق رو برامون نوشتید بسی جالب انگیزناک بود البته شما هم به نوعی مدیر حساب میشی ها مدیریت بخش پرسش و پاسخ رو انجام میدید دیگه، گه گاهی اگه فرصتی بشه سر میزنیم و شاهد لطف و محبت شما نسبت به مدرسه و مطالبش در اون بخش هستیم و خیلی هم خوشحال میشیم که مامان های دیگه رو راهنمایی می کنید و در انتشار مطالب مدرسه ما رو یاری می کنید خدا خیرتون بده
مامان پریسا
پاسخ
سلام خانم معلم های عزیزم. خواهش میکنم. همین که خوندید کافی بودخب همون لحظه برای من خیلی جالب بود وای جدی؟؟پس بیشتر باید مراقب باشم.یه مدیری گفتن دیگه...
بنفشه
13 اردیبهشت 93 15:58
این آدرس وبلاگیه که برای دخملم نیلو درست کردم... میخوام عکسشو آپلود کنم و بذارم ولی نمیدونم چجوری...شما که سابقه دارین بهم میگین چجوری؟
مامان پریسا
پاسخ
دیدمش خدا براتون حفظش کنه. عکس رو هم که گذاشتید پس معلومه شما هم استاد هستید.
بنفشه
13 اردیبهشت 93 15:59
شما که قرار وبلاگی میذارید .... ماهم بیایم شمارو ببینیم
مامان پریسا
پاسخ
ایشالله
مامان گلاب
13 اردیبهشت 93 19:18
خانوم خانوما کجایی
مامان پریسا
پاسخ
زیر سایتون عزیزم.
مامان محمد پارسا
13 اردیبهشت 93 23:55
سلام عزیزم این روزها با کمبود وقت مواجه هستم انشاالله در اولین فرصت عکس و پست جدید میزارم و خبرتون می کنم .
مامان پریسا
پاسخ
سسسسلام باشه گلم. ایشالله.. پس منتظرم.
مامان علی خوشتیپ
14 اردیبهشت 93 9:26
خصوصیییییییییییییییییییی
مامان ملینا
14 اردیبهشت 93 10:02
$$$_______________________________$$$$$ __$$$$$$$*_____________________,,$$$$$$$$* ___$$$$$$$$$$,,_______________,,$$$$$$$$$$* ____$$$$$$$$$$$$___ ._____.___$$$$$$$$$$$$ ____$$$$$$$$$$$$$,_'.____.'_,,$$$$$$$$$$$$$ ____$$$$$$$$$$$$$$,, '.__,'_$$$$$$$$$$$$$$$ ____$$$$$$$$$$$$$$$$.@:.$$$$$$$$$$$$$$$$ ______***$$$$$$$$$$$@@$$$$$$$$$$$**** __________,,,__*$$$$$$@.$$$$$$,,,,,, _____,,$$$$$$$$$$$$$* @ *$$$$$$$$$$$$,,, ____*$$$$$$$$$$$$$*_@@_*$$$$$$$$$$$$$ ___,,*$$$$$$$$$$$$$__.@.__*$$$$$$$$$$$$$,, _,,*___*$$$$$$$$$$$___*___*$$$$$$$$$$*__ *',, *____,,*$$$$$$$$$$_________$$$$$$$$$$*,,____* ______,;$*$,$$**'____________**'$$***,, با دو پست جدید آپم
مامان پریسا
پاسخ
اومدم
خواهرفرناز
14 اردیبهشت 93 10:13
میگم پستمون باعکس های جدید به روز شد تشریف بیارین منتــــــــــــــــــــظریم
مامان پریسا
پاسخ
چشم
تا ابددونفره
14 اردیبهشت 93 12:31
سلام مریم جونخوبین مرسی برای دستور این شیرینی های خوشمزه. خیلی دوست داشتم یاد بگیرم
مامان پریسا
پاسخ
سلام گلم. ممنون شما خوبید؟ خواهش میکنم. خیلی اسونه . حتما از عهدش برمیایید.
بنفشه
14 اردیبهشت 93 12:47
نه راستش از سایت های دیه آپلود کردم نی نی وبلاگ بهم اخطار میده
مامان پریسا
پاسخ
براتون توضیح دادم. ایشالله که به دردتون بخوره
بنفشه
14 اردیبهشت 93 12:52
بله اسم دخملم نیلو هست نیلوفر هم اسم قشنگیه ولی باباش نیلو دوست داره چشم در اولین فرصت از دخملی مینویسم
مامان پریسا
پاسخ
نیلو هم خیلی خوشکله منتظریم گلم.
مامان بچه ها
14 اردیبهشت 93 15:19
وااااااااااااااااااای چقدخوش آب ورنگه این شرینی ها ,منم میخوام راستی چه غذایی بشه غذای پریساجون,اون شامی رومیگم
مامان پریسا
پاسخ
جای شما خالی
زهره(مامان فاطمه)
14 اردیبهشت 93 15:26
سلام بر مریم عزیزم ودخمل گلش . چه لاک پشتینمیترسی ازش خیلی خوبه دارم باجوابهای شما خودمو امده میکنم برای سوالات فاطمهمنم با فاطمه گاهی اوقات میرم مسجد ولی همیشه بین دوتا نماز میام خونه یا به دلیل شیطناتای فاطمه یا به دلیل پ ی پی(البه توی پوشکا)
مامان پریسا
پاسخ
سلام زهره جون خوبید؟ نه چرا بترسیم مگر ترس داره؟ خوبه افرین. تجربه ی ما حتما به درد شما میخوره. یاد کوچیکی های پریس افتادم.
بنفشه
14 اردیبهشت 93 19:20
دستت درد نکنه عزیزم خیلی کامل توضیح دادی فکر کنم یاد گرفتم حالا برای پست بعدیم امتحان میکنم ببینم چجوریاست!
مامان پریسا
پاسخ
خواهش میکنم. هر سوالی بود درخدمتم.
بنفشه
14 اردیبهشت 93 20:26
خانومی من لینکتون کردم شماهم اگه دوست داشتید لینکمون کنین
مامان پریسا
پاسخ
شما همون موقع که ادرس دادید ، لینک شدید عزیزم.
بنفشه
15 اردیبهشت 93 15:17
یه دنیا تچکر البته به قول نیلو
خواهرفرناز
15 اردیبهشت 93 15:23
مریم جونم سلام
بنفشه
15 اردیبهشت 93 17:35
چهارشنبه 42مین ماهگرد پریسا جونه؟ درسته؟ پیشاپیش مبارک باشه
مامان پریسا
پاسخ
ممنون برای یاداوری
مامان آناهیتا
15 اردیبهشت 93 18:01
ای جونم عزیز خاله چه شامی های خوشمزه ای درست کردی کیک عالی بود ممنونم . خواهر جان رد گم کنی نکن جوابشو بده
مامان ماهان و رادین
15 اردیبهشت 93 23:32
سلام. دلم براتون تنگ شده بود.
مامان پریسا
پاسخ
سلام عزیزم. ما بیشتر گلم. چرا نمیایید .. قدم نو رسیده مبارک باشه.
مامان گلها
16 اردیبهشت 93 10:18
سلام دوست عزیز منم کاکا درستیدم ولی نه به خوبی مال شما. من قالب نداشتم کیک هام شبیه کتلت شده ولی واقعا" خوشمزه بود دستتون درد نکنه
مامان پریسا
پاسخ
سلام مامان هنرمند افرین. نوش جانننننننننن
مامان تارا
17 اردیبهشت 93 11:32
سلام سلام لاکی جون هنوز در قید حیات هست؟ واییییییییییییییییییییی پریسا ! مارررررررررررررررررر !!!! آخه اینم شد حیوون خونگی؟؟؟؟ تارا یه روز یه حلزون کوچولو رو از تو سبزیها برداشت تا به عنوان حیوون خونگی نگهش داره
مامان پریسا
پاسخ
سلام خانم چه عجب. بله تشریف دارن بله دیگه... وقتی میخواد فیل بیاره خونه... مار که دیگه چیزی نیست. هی وای مننننننننن حلزون...
مامان تارا
17 اردیبهشت 93 11:49
وااااااااااااااااااو شامی دلم خواست آخ آخ ما هم همین سوال و جوابا رو با تارا در باره اموات داریم چه شیرین زبون و حاضر جواب شدی دخملی مریم جون من این شیرینی رو درست کردم ولی ازش خوشم نیومد شایدم من ناشی بودم و خوب درست نکردم !
مامان پریسا
پاسخ
بسم الله دست به کار شو تارا خانم هم دست یار خوبیه واقعا... حاضر جواب گفتی و بسسسسسسسسس شاید
مامان فرشته های آسمانی
11 خرداد 93 8:55
سلام چه بامزه غذا درست میکنه پریسا جون کاش قلب ماهم به پاکی قلب شما کوچولوها بود ( آمدن خدا رو ببینن) جالبه
مامان پریسا
پاسخ
سلام... ممنون گلم. اره واقعا