پریساپریسا، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 13 روز سن داره

تقدیم به پریسای عزیز

با دیدن روی ماهت روزم ساخته میشه....

اولین ماهگرد 3 سالگی و یه تجربه ی خوشمزه....

1392/9/18 1:49
نویسنده : مامان پریسا
3,829 بازدید
اشتراک گذاری

 نایت اسکین

سلام

ایشالله همه ی دوستانم و نی نی های گل خوب و سلامت باشن.

میدونم که خیلی بی معرفت شدم و درست و حسابی به وبلاگ دوستای گلم سر نمیزنم.کامنت ها رو هم دیر به دیر جواب میدم.... خجالتهر وقت فرصت میکنم میام 2 - 3 تا جواب میدم و میرم....(الان کامنت های 3 تا پست مونده خجالت) اخه دوست دارم وقتی کامنتی رو جواب میدم حتما به وبلاگ مهمانمون هم سر بزنم و پستشونو کامل بخونم .... از اونجایی هم که تنها چیزی که این روزها ندارم وقت و زمان هستش، واسه همین کامنت ها هم فعلا مونده....گریه

احتمالا این روزها و تا ماه آینده این روند ادامه داره....چون ماه آینده ایشالله عروسیه داداش کوچیکه هستش و من هم حسابی مشغول خیاطی... خرید ....کارای دیگه ی عروسی ..... و کارای مهد کودک...و مریض شدنه مجدد پریسا و...... و ... و....اوه

خب فعلا که یه فرصت کوچولو پیدا کردم بهتره ازش استفاده کنم.....

امروز 17 / 9 / 1392 بود و پریسا خانم وارد٣٧ ماهگی شد و در حال حاضر :

.: پریسا تا این لحظه ، 3 سال و 1 ماه و 0 روز و 7 ساعت و 4 دقیقه و 30 ثانیه سن دارد :.

این روز رو به پریسا جونم تبریک  میگم.از خدا میخوام که همیشه بهت سلامتی بده . همراه با لب خندان و دلی خوش.قلببغلماچ

 روز شنبه در مهد کودک ، جشنواره ی صبحانه ی سالم داشتیم.

بچه ها با خودشون کلی صبحانه های سالم و مقوی اورده بودن و در کنارش مسولای مهد کودک هم برای بچه ها یه حلیم خوشمزه تهیه کرده بودن. برنامه ی خوبی بود و به همه ی بچه ها از جمله پریسا حسابی خوش گذشت.

 اول خانم مدیر برای بچه ها در مورد فواید صبحانه ی سالم صحبت کردن...

 این هم صبحانه های سالم همراه با کلی تزئینات خوشکل... البته من خبر نداشتم که این مدلی هم میشه برای بچه ها صبحانه ببریم. برای همین ما با یه صبحانه ی روزانه رفتیم...نیشخند

و این هم پریسا خانم که چون مریض بود فقط شیر خورد...ناراحت

                                    

تمام هفته ی گذشته پریسا بیمار بود.... دوباره ویروس های بی ادب اومدن سراغ خونه ی ما...عصبانی

این بار از اقای دکتر اجازه گرفتیم تا ایشالله وقتی پریسا حالش خوب شد سریع برای زدنه واکسن انفلانزا اقدام کنیم. و اقای دکتر هم موافق بودن..از خود راضی

این روزها در خونه ی ما بحث بسیار مفصلی در مورد فرشته ی مهربون بر پا شده.خنده

داستان هم اینه که چند روز قبل فرشته ی مهربون به پریسا چندتا برچسب جایزه دادن تا پریسا قول بده که دیگه از کلاسه خودش بیرون نیاد(اخه صبح ها میگفت : مامان اجازه بده فقط بیام داخل کلاست صبحانه بخورم بعد برم. ولی این اجازه دادن ها داشت بیش از حد زیاد میشد و هر بار خانم مدیر میومد و پریسا رو در کلاس من میدید و اعتراض میکردن، پریسا میگفت: تغذیه میخورم و میرم.خنده)

و بالاخره با دخالته فرشته ی مهربون پریسا در کلاس خودش مستقر شد..(خدا پدر فرشته ی مهربونو بیامرزه نیشخند)

بعد اومدیم خونه ... پریسا فضولی کرد.... بهش گفتم الان زنگ میزنم به فرشته ی مهربون تا دیگه برات جایزه نیاره....دروغگونیشخند

پریسا : فرشته ی مهربون تلفن نداره....!!!!!نیشخند

من: داره . ولی شمارشو فقط مامان ها دارن !!!! دروغگونیشخند

پریسا وقتی چیزی از بابایی بخواد و بابایی نخوان که بهش بدن:

پریسا : بابایی !! فرشته ی مهربون گفت باید اینو بدی به پریسا ... اگر ندی میرم به فرشته ی مهربون میگم.خنثیمتفکرخنده

پریسا : بابایی اسب شو میخوام سوارت بشم.

بابایی : به فرشته ی مهربون بگو تا اسبت بشه .

پریسا : فرشته ی مهربون کوچولوهه نمیتونه منو سوار کنه.خنده

 وقتی کاره اشتباهی میکنه و خودش هم متوجه میشه که اشتباه بوده تند تند میگه: ببخشید...ببخشید...دارم میگم ببخشید..

اگر بهش محل ندیم با گریه : من که گفتم ببخشید.نیشخند

به هر حال با یه ببخشید باید سر و ته قضیه رو راست و ریست کنیم.خنده

 کلی مطلب میخواستم بنویسم ولی الان کلا همه پریدن....

در ادامه ی تجربه ی خوشمزه گذاشتم. اگر دوست داشتید بفرمایید و لذت ببرید.چشمک

ممنون از همراهیتون.قلب

 یکشنبه 17 / 9 / 1392 نیمه شب

 من یه تجربه ی (البته به نظر خودم موفق )در اشپزی برای پریسا داشتم که دوست داشتم برای شما بذارم. شاید خوشتون بیاد:

همه میدونیم که الان فصله کلم هستش. و همچنین میدونیم که کلم چقدر خواص خوبی داره . ولی متاسفانه بچه های کمی پیدا میشن که راحت اونو بخورن.

من دنبال یه راهی بودم تا پریسا رو راحت به این غذا عادت بدم.

همین روزا یادم اومد که مامانم قبل ها یه غذای خوشمزه واسمون درست میکرد که البته اسمه اصلیشو نمیدونم ولی خب ما اسمشو گذاشتیم کلم تخم مرغی.

دست به کار شدم و برای پریسا درست کردم. جای شما خالی به قدری پریسا خوشش اومد که برای روز بعد هم که مقداری ازش باقی مونده بود با علاقه خوردش.



و اما دستور پخت:

مواد لازم:

کلم یه کوچولو هم کافیه چون کلی میشه باهاش از این غذا درست کرد.

ارد 2 قاشق غذا خوری

ادویه جات از هر کدوم به مقدار خیلی کم به همراهه یه کوچولو نمک.

تخم مرغ 2 عدد

روغن خیلی کم....
................................

ابتدا گل کلم رو گل به گل جدا کرده و به اون ها برش عمودی میدیم.
با کمی آب به مدت 10 الا 15 دقیقه میذاریم بپزه. البته کمی بپزه و له نشه. چون با این برش ها کار داریم.



اب اون ها رو جدا کرده ... در یک ظرف دیگه ارد و مقداری کم ادویه و نمک مخلوط میکنیم. و این برش ها رو در این مخلوط میغلطونیم. 



سپس برش ها رو در تخم مرغ ها که در ظرف دیگه ایی خوب هم زدیم، میغلطونیم. 



و دست اخر در مقدار کمی روغن سرغ میکنیم.
مقدار روغن کم باشه و فقط در حد بسته شدن تخم مرغ ها لازمه. 



برای بزرگتر ها هم توصیه میکنم یه بار امتحان کنن.




اگر مقدار روغن رو زیاد کنیم به طوری که کلم ها در روغن شناور بشن دقیقا مثل ناگت مرغ برشته و چیپسی میشن.


این هم یه تجربه ی موفق برای عادت دادن پریسا خانم به یه غذای مقوی.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (50)

مامان امیرمهدی
18 آذر 92 2:17
وااای چه صبحانه های خوشگلیآدم دلش نمیاد بخورشون
مامان امیرمهدی
18 آذر 92 2:18
من و امیرمهدی عاشق گل کلمیم.البته با گوشت چرخ کرده سرخ میکنم میخوره.اینجوریشو امتحان نکردم
مامان پریسا
پاسخ
اونجوری هم خوشمزه میشه من درست کردم.
✽ ستایـــِش فرشتـــه اـے از بِهشت ✽
18 آذر 92 9:39
اولین ماهگرد ِ سه سالگیت مبارک به بهههههههههه چه غذاهای خوشمزه و خوشکلی دست ِ همه مامانهادرد نکنه واقعا غذا درست کردن کار خیلی مشکلیه مخصوصاً برای مامانهای شاغل آخ نگو من خودم عاشق همین کلمی هستم که شما درست کردین واقعاً خوشمزس دست مامان مریم پریسا جون هم درد نکنه برای ایده این غذا ها اوووووووو داشت یادم میرفت دست فرشته مهربونم درد نکنه
مامان پریسا
پاسخ
ممنون منصور جان. خواهش میکنم قابل شما رو نداره. برای مامان های شاغل و صرفه جوی در قتشون عالیه.
مامان مرضیه
18 آذر 92 10:46
آفرین به خانوم حنما من این تجربه شما رو تکرار میکنم ببینم چه مزه اییه صبحونه بچه ها هم خیلی مقوی بود هم اینکه تزیینش خیلی ناز بود و میتونه برا بچه ایی که صبحونه رو دوس نداره اشتهاآور باشه . ایقد سر به سر پریسا نزارید میره به فرشته خانوم میگه ها برای پریسای عزیزم.
مامان پریسا
پاسخ
امتحان کنید حتما خوشتون میاد درسته بچه ها از غذای تزیین شده استقبال میکنن. وایییی نه دیگه تهدیدش نمیکنیم.
مرضیه مامان آنیتا
18 آذر 92 11:16
سلام مریم جوون عیالووووووار! وقت که نداری,سرتم که حسابی مشفوله,اصلا بیایم وبلاگتون؟ به هر حال,امیدوارم خودتون ودختر نازتون همیشه سالم و شاد باشید. ای ول به فرشته مهربوون.کلک خوبی بود
مامان پریسا
پاسخ
سلام گلم. بیا عزیزم کلیدش رو بفرستم خدمتتون؟کی از شما بهتر؟
مامان بهار مهرنگار
18 آذر 92 11:23
وای از دست مریضی بچه ها . آخ جون عروسی به سلامتی ، دوست عزیزم من درکت می کنم .دوست دارم
آدرینا
18 آذر 92 12:09
مامان محمد پارسا
18 آذر 92 15:41
سلام عزیزم وای چه صبحونه های خوشمزه ای نوش جونتون مبارکه مامانی پیشاپیش عروسی داداشتون رو تبریک می گم ماشاالله مامان هنرمند از هر انگشت یه هنر ظاهرش که خیلی خوشمزه است
مامان پریسا
پاسخ
سلام گلم. ممنون
میترا
18 آذر 92 17:31
سلام پریسا جونم خوبی عزیزم؟
مامان پریسا
پاسخ
سلام خاله. ممنون
میترا
18 آذر 92 17:32
خدا نکنه دخترم مریض باشه.خودم میام و حساب این ویروس ها رو میرسم.
میترا
18 آذر 92 17:34
عجب پست خوشمزه ایی گذاشتی مریم جون.
مامان پریسا
پاسخ
نوش جان.
میترا
18 آذر 92 17:38
اشکال نداره حالا دیگه یاد گرفتی تا سال اینده براش صبحانه ی مفصل برداری.
مامان فرشته های آسمانی
18 آذر 92 18:26
دخترای منم سال اولی که مهد رفتن کل سال رو مریض بودن تموم ویروسها رو گرفتن ولی سال بعدش بدنشون دیگه عادت کرد ایشالله که پریساجون دیگه هیچ وقت مریض نشه
مامان پریسا
پاسخ
یعنی باید عادت کنن؟ممنون ایشالله
فاطمه ک
19 آذر 92 0:32
باسلام امیدوارم پریسا خانم زودتر خوب شه واین ویروس های بی ادب هم از خونتون برن.
فاطمه ک
19 آذر 92 0:37
باسلام امیدوارم حال پریسا خانم زود تر خوب بشه واین ویروس های بی ادب هم زود تر از خونتون برن
مامان یاسمن و محمد پارسا
19 آذر 92 11:30
الاهی ایشالاه حالا خوب شده باشی پریسا جونم چه صبحونه خوشمزهای وایییییییییییییی دستت درد نکنه مامان مهربون یه بار امتحان کنم ببینم چطوره ممنونم
مامان پریسا
پاسخ
مرسی عزیزم. خدا رو شکر خوب شده.امتحان کنید خوشتون میاد و مشتری میشید.
ღبارانღ
19 آذر 92 17:28
سلام 37 ماهگیش مبارک باشه...ان شالله همیشه سالم و خوب باشید...
مامان پریسا
پاسخ
سلام مرسی عزیزم.
مامان ساجده
19 آذر 92 22:14
سلام تولد 3سال و یک ماهگی گل دخملی مبارک انشالا سرما خوردگیشونم زودتر خوب شه وااااااااااااای من چقد از این کلم تخمرغی خوشم اومد ودهنم آب افتادحتما" میدرستم ازش تزیین صبحانه ها هم عااااااالیه
مامان پریسا
پاسخ
سلام مرسی خاله. ایشالله خوشتون بیاد.
مامان ملینا
20 آذر 92 8:58
واقعا پست مفیدی بود .ممنون عزیزم برنامه صبحانه مهدتون خیلی خوب بود.واقعا اشتهای بچه ها رو باز می کنه.
مامان پریسا
پاسخ
خواهش میکنم گلم.
خواهر فرناز
20 آذر 92 10:00
به به چه خوشمزه عجب مامانایی دارن بعضیا ها شله زردو....................حوصله میخواد خیلی عجب جمله هایی میگه خوب راست میگه فرشته مهربون گفته براش بخرین دیگه بالاخره کلاس مامانی ودخملی جدا شد به سلامتی همیشه موفق باشی ایشالا دانشگاه رفتنت پریسا جونم
مامان پریسا
پاسخ
مرسی گلم . خب دیگه واسه همیشه که نیست سالی یک بار میخوان صبحانه ی این مدلی بدن. بله پریسا رفتن کلاس خودشون.
آجی مهدیه
20 آذر 92 10:54
سلام عزیزم آخییییییییییی ناراحت شدم پریسای گلم مریضه ، چرا مواظب گل دخملم نیستی؟ هان؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مامان پریسا
پاسخ
سلام گلم. خب بیماریه دیگه چکار میشه کرد؟
آجی مهدیه
20 آذر 92 10:54
بهههههههههههههههههههه چه غذای خوشمزه ای من عااااااشق گل کلمم حالا هر جوری باشه
مامان پریسا
پاسخ
پس حتما امتحانش کن.
مامان بیتا و تینا
20 آذر 92 12:07
سلام عزیزم الهی من فدای پریسا جون بشم که همش مثل بیتا زود به زود مریض میشه انشااله که زودتر خوب بشه و اما در مورد غذای ادامه مطلب که من عاشقشم و خیلی دوست میدارم الانم اب دهنم راه افتاد
مامان پریسا
پاسخ
اره گلم اینجوریسات دیگه ایشالله درست کنی و لذت ببری.
مامان ابوالفضل
20 آذر 92 16:54
به به چه صبحانه های خوشمزه ای بازخداپدرومادر فرشته ی مهربون رو بیامرزه . باباش خوب اومد فرشته مهربون اسبت بشه گل کلم هم حتمن باید امتحان کنم باید خوشمزه باشه چون شما گفتین ممنون
مامان پریسا
پاسخ
حتما درست کنید گل پسری خوشش میاد
مامان سپهر كوچولو
20 آذر 92 17:42
خيلي خوب و راحت بود حتما بايد امتحانش كنم دستتون درد نكنه تجربياتتون رو در اختيار بقيه هم ميذاريد
مامان پریسا
پاسخ
قابل شما رو نداره گلم.
سمیرا
20 آذر 92 20:39
ان شاا... پریسا جون زود زود خوب شه، چه دستور آشپزی باحالی منم هوس کردم باید حتما درست کنم
مامان پریسا
پاسخ
ایشالله خوشت بیاد.
سمانه مامان پارسا جون
21 آذر 92 11:58
سلام خانومی خوبید؟ بلا دور باشه امان ازین ویروسها از صبح تا حالا هر وبی رو که باز میکنم از مریضی بجه ها نوشتن چه صبحانه ی لذیذی نوش جان
مامان پریسا
پاسخ
سلام گلم. ممنونم. بله دیگه به اقتضای فصل بچه ها هم بیمار میشن.
مامان ساجده
21 آذر 92 20:19
سلام خانمی من از این کلم تخمرغیا درست کردم فوق العاده خوشمزه شدن
مامان پریسا
پاسخ
نوش جان.
مامان امیرمهدی
22 آذر 92 17:35
سلام مریم جون پس چی شد این آدرس کلاس
اسما
23 آذر 92 19:20
سلام خدا حفظش کنه به اینجا هم سز بزنید سایت عموپورنگ http://farziaee.ir/?page_id=5249
مامان پريسا خانوم
23 آذر 92 19:34
پريسا جون 37 ماهگيت مبارك كلم سوخاري مزش خوشمزه است مامان جون؟؟پياز سوخاري رو درست كردم خيلي دوست نداشتم ولي براي تزيين بعضي غذاها مثل مرغ سوخاري بد نيست ولي خب اين يكي امتحانش ضرر نداره . شما قارچ سوخاري رو هم درست كردين؟
مامان پریسا
پاسخ
برای ما و پریسا که خشمزه بود. پیاز سوخاری؟ نخوردم قارچ هم نه درست نکردم.
مامان اسرا واسما
24 آذر 92 6:49
سلام مریم جون !خوبین پریسا جون چطوره ؟کاش تا سرما اونورا نیومده برا پریسا جون واکسن آنفولانزا رو بزنینن.ما همیشه مهر یا آبانماه یه مراسم واکسن زنی هم داریم میگم خوب به حال و روز من گرفتار شدیا مثل من همیشه کمبود وقت داریایشالله که وجودتون سلامت باشه. بعضی وقتها خیلی دلم براتون تنگ میشه .میام میخونمتون و میرم بی هیچ رد پایی
مامان پریسا
پاسخ
ایشالله به فکر واکسن هستم. اخییییی خب بچه ها دردشون میگیره. اره دیگه وقت کم میارم همیییییییییییششششه... دل به دل راه داره گلم.
مهرنوش مامان مهزیار
24 آذر 92 8:44
به نضر خوب میاد شوشوی ما و پسرمون فقط کلم ترش دوست دارن اما اینو امتحان میکنم و به خوردشون میدم
مامان پریسا
پاسخ
نیازی نیست به خوردشون بدی. چون خیلی خوشمزه هستش.
مامان *
24 آذر 92 9:31
عزیزم پریسا کوچولو چه خانوم یشده دو سه تا از شعرهات رو یاداشت کردم ممنونم !
مامان پریسا
پاسخ
ایشالله نی نی شما هم زود یادشون میگره.
مامان *
24 آذر 92 9:34
دستامونو میبریم بالا با همدیگه میکنیم دعا عمر زیاد بده خدا هم به مامان هم به بابا خدا که ما رو دوست داره دعامونو قبول داره چشم میدوزیم به آسمون میگیم خدای مهربون غصه رو از ما بردار تاانقلاب مهدی رهبرمو نگه دار نی نی من اینجوریش رو بلده ! 12 امام هم یادش دادم زود یاد گرفت خواستی شعرش رو برات میذارم !
مامان پریسا
پاسخ
ممنون گلم.شعر 12 امام رو کامل داریم.
مامان سيد محمد سپهر
24 آذر 92 9:50
سلام عزيزم مطلب جالبي بود..صبحانه مقوي و عكس عالي !...الهي دوباره پريسا مريض شده...انشاء الله كه بهتر شه ..بهتره دم اين ويروس هاي بي ادب را بگيري و از خونه بيرون بندازي...مراقب پريساي ما باش
مامان پریسا
پاسخ
ممنون گلم. خدا رو شکر الان بهتره.
مامان سما
24 آذر 92 12:20
سلام پریسای نازنین. چقدر بزرگ شدی ماشااله. ایشااله که سرما خوردگیت بهتر شده؟؟؟ برات آرزوی سلامتی دارم.
مامان پریسا
پاسخ
ممنون خاله. بله بهتر شده.
خواهر فرناز
24 آذر 92 18:45
سلام مامان گلی من یه وبلاگ طراحی کردم نمونه عکس های طراحی شده ام را توش گذاشتم اگه کسی میخواست تم طراحی کنه یا حتی عکس بهم خبر بدین تا براش انجام بدم برای شما دوست جونم مجانیه برای دوستای دوست جونمون با قیمت خیلی کم البته وبمون هنوز کامل همه را آپلود نکردم چون خیلی وقت میگیره ولی به زودی کلی عکس توش اپلود میشه اینم ادرسشه http://aksghashang.persianblog.ir/ راستی اگه دوست داشتین لینکش کنید متاسفانه نی نی وبلاگ تو قسمت سوالات که به صورت در خواست نوشته بودم تاییدش نکرد مجبور شدم این طوری مزاحمتون بشم
الی
25 آذر 92 2:21
پیشاپیش عروسی داداشیتون مبارک باشهمامانی مهربون مواظب دخملی باش اینقدر مریض نشه البته خود من هم سرما خوردم ایشالا که زودی خوب شی خاله راستی 37ماهگی دخملیتون مبارک امیدوارم همیشه در کنار هم شاد و خوشحال باشید
مامان پریسا
پاسخ
ممنون عزیزم ایشاللهشما هم زود خوب بشید.
مامان زهرا
25 آذر 92 8:59
عزیزم نبینم مریض بشی طلا.
مامان پریسا
پاسخ
ممنون خاله
(زهره)مامان فاطمه
25 آذر 92 11:41
اولین ماهگرد سه سالگیت مبارک عزیز دلم باریکلا مامانی هنرمند میگم برا ماماناهم که کلم نمیخورن روش خوبیه
مامان پریسا
پاسخ
ممنون زهره جون. دقیقا.
مامان روژینا
25 آذر 92 12:26
عزیز دل خاله 37 ماهگیت مبارک ایشالا همیشه سالم و قوی باشی و هیچ وقت هیچ ویروسی جرات نکنه بهت نزدیک بشه پست جالی بود( صبحانه ها) پیش ما بیا
مامان پریسا
پاسخ
مرسی خاله ایشالله شما هم سلامت باشید. چشم.
مامان امیرمهدی
25 آذر 92 15:11
پس کجایی؟؟
مامان پریسا
پاسخ
همین اطراف
فریبا
26 آذر 92 1:16
از دست این فرشته ی مهربون ایشالا زودی خوب میشه
مامان پریسا
پاسخ
ایشالله
محب مهدی
26 آذر 92 11:22
با سلام ، محبان مهدی (عج) منتظر حضور گرمتان هستیم
مامان ندا
26 آذر 92 13:34
چه ماجرای جالبیه فرشته مهربون تجربه خوشمزه خوشمزه ای بود بوس برای پریسا جون
مامان پریسا
پاسخ
ممنون عزیزم
مامان آرمان
4 دی 92 11:27
به به چه برنامه خوبی برای بچه ها بوده.آرمان هم گاهی از این برنامه ها دارند البته نه به صورت سینی تهیه شده از طرف خانواده ها.چه عکسها و سوژه های جالبی برای صبحانه بوده.
لحظه های من و تو
17 دی 92 19:47
غالب ماهی یا پروانه یا گل یا هر چیز دیگه که دوست داری واسه حنا رو از شیرینی فروشی ها یا اونها که لوازم شیرینی میفروشن میخری و یه حنای تقریبا سفت که از قبل خیسوندی و آماده کردی رو توی غالب میذاری البته قبلش غالب رو کاملا چرب میکنی و چند ساعت توی یخچال میذاری و بعد توی ظرف مورد نظر غالب رو برمیگردونی و روی حنا رو با اکلیل و سکه های تزیینی عروسی تزیین میکنی
مامان پریسا
پاسخ
ممنون گلم. راهنماییت عالی بود.
لحظه های من و تو
17 دی 92 19:49
راستش من غالب ماهی رو از یه مغازه که سفره عقد و حنا داره کرایه کردم .به همراه دو تا خنچه و پایه و ساتن که همه رو اوردم پنجاه تومن و خودم چیدم
لحظه های من و تو
17 دی 92 19:49
چون نزدیک عید بود یه هفت سین هم درست کردم و روی سفره حنا گذاشتم