پریساپریسا، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 23 روز سن داره

تقدیم به پریسای عزیز

با دیدن روی ماهت روزم ساخته میشه....

پریسا و آموخته هاش از مهد کودک و تشکر نامه...

1392/9/8 17:14
نویسنده : مامان پریسا
51,871 بازدید
اشتراک گذاری

سلام مامان من اومدم      سلام بابا من اومدم

سلام کردن رو بلدم         سلام نگم بی ادبم

این درس اول ماست       اولین درس دنیاست

سلام به دوستان گلم. در این پست میخوام تعدادی از شعرهای پریسا رو که در این 2 ماه از مهدکودک یاد گرفته بنویسم تا ایشالله برای یادگاری بمونه.

شعر بالایی اولین شعر مهد کودکه که به همه ی بچه ها یاد دادیم.

شعر 2 :آتش نشانی

مردان آتش نشان    دلاور و با ایمان

اگر شوند با خبر     که در یه گوشه ی شهر

آتش گرفته جایی   تا دیده ره گشایی

آژیر کشان میآیند  تا که خاموش نمایند

شعر 3 : پستچی

پستچی چه مهربونه   آدرسا رو میدونه

میاد در خونه ها       میرسونه نامه ها

واسه ی منم نامه میاره   همراه اون شادی میاره

 

شعر 4 :پستچی 2

زنگه خونه صدا کرد     داداشم در رو وا کرد

تا دمه در رسیدم      آقا پستچی رو دیدم

آقا پستچی کجایی   الهی خیر ببینی

از بابا نامه داری      دلم پر شد ز شادی

شعر 5 : کبریت

دویدمو دویدم       به کبریتی رسیدم   

 کبریتو خسته کردم   هی باز و بسته کردم                 

کبریت به من اخم کرد   دسته منو زخم کرد

شعر 6 :دعا برای مامان و بابا

دستامونو میگیریم بالا      با همدیگه میخونیم دعا

دعا برای مادرم            برای شادیه بابا

خدا که ما رو دوست داره   دعامونو قبول داره

شعر 7 : پاییز

کلاغا میگن خبر خبر      پرستوها میرن سفر

حالا که فصل پاییزه      برگه درختا میریزه

بارون میاد نم نم         یه وقت زیاد یه وقت کم

هوا یه خورده سرده    برگه درختا زرده

پاییز خیلی قشنگه     ببین چه رنگا رنگه

شعر 8 : بهداشت

ای بچه ی ناز نازی        بهداشت یعنی تمیزی

زباله و کثیفی             هرجا که شد نریزی

این سطل اشغاله ماست   جای زباله اینجاست

شعر 9 : پلیس

سلام سلام آی بچه ها     من پلیسم دوست شما

کودک ناز و خوش ادا       پلیس مواظبه شما

اگر که رفتی گم شدی    از راه خونه دور شدی

پلیسه خوب و مهربون    میده به تو راهو نشون

شعر 10 : چراغ راهنما

من رنگ قرمز هستم که این بالا نشستم    وقتی منو میبینن ایست میکنن نمیرن

هرماشینی که اینجاست                        اگر نه ایسته خطاست

من زرد احتیاطم                                  ببین چه با نشاطم

من دوست قرمز هستم                        که این وسط نشستم

چشمم که روشن میشه                      از سرعتا کم میشه

من رنگ سبز سبزم                            که این پایین نشستم

وقتی که روشن میشم                       زود رد میشن از پیشم

تا خیلی خوب و راحت                       برن خونه سلامت

شعرهای دیگه ایی هم هست که ایشالله بعد مینویسم.

به غیر از شعر که متناسب با واحد کار به بچه ها یاد داده میشه ، مفاهیم ریاضی مثل :بالا و پایین و چپ و راست و....

و مفاهیم علوم مثل سبک و سنگین و کم و زیاد و.....

و مفاهیم دینی مثل : نام 12 امام که کامل یاد گرفته و دین و کتاب اسمانی .... قلب قران(یاسین) و عروس قران (الرحمن) .... بلند ترین سوره ... کوتاهترین سوره .....

حفظ سوره ی حمد -  توحید - کوثر - ناس

اطلاعات عمومی : نام پایتخت ها : ایران = تهران     عراق = بغداد   - آلمان = برلین

انگلیس = لندن - ایتالیا = رم  - ژاپن = توکیو

رنگ ها ی اصلی : زرد - آبی - قرمز

یکی از فعالیت های بچه ها در مهد ، کلاژ دوخت هستش که همه ی بچه ها به این کار خیلی علاقه دارن از جمله پریسا . من هم در خانه یه مقوا رو با پانچ براش سوراخ کردم و میدم دستش. پریسا هم کلی باهاش سرگرم میشه.

این کار هم برای سرگرمی بچه ها خوبه و هم برای تقویت عضلات انگشتان و تمرکز و هماهنگی بین چشم و دست خیلی خوبه. راحت میتونید برای بچه هاتون آماده کنید و بهشون بدید تا انجام بدن.

این هم نمونش:

و کامل شده:

http://parisajoon.niniweblog.com/

در هفته ی گذشته بچه های آمادگی رو برای بازدید از موزه ی طبیعی و علوم به دانشگاه شهید چمران بردیم و پریسا خانم هم طبق معمول با مامانش همراه بوداز خود راضینیشخند:

موزه ی علوم :

و موزه ی پرندگان:

در ادامه یه تشکر نامه ی ویژه دارم برای تعدای از دوستای گلم در دنیای مجازیقلببغل. اگر دوست داشتید بفرمایید.

ممنون از همراهیتون.قلب  

 

جمعه 8 / 9 / 1392  بعد از ظهر              

هر چند نمیخواستم به خاطر ماه محرم پست دیگه ایی در مورد تولد بنویسم ولی دوستای گلم اینقد منو شرمنده ی مهربونیاشون کردن که دیگه این کوچکترین کاری بود که برای تشکر از این دوستان میتونستم انجام بدم.

از همه ی شما ممنونم و از خدا میخوام بهم کمک کنه تا بتونم به هر نحو برای شما و کوچولوهای نازتون جبران کنم.

هدیه های زیبای دوستان گلم:

اول مامان درسا جون که خیلی خیلی زحمت کشیدن و این عکس ها رو برام فتو شاپ کردن. واقعا زیبا هستن و تصمیم دارم چندتاشونو چاپ کنم.قلب

سایته تولدانه و ثبت روز تولد پریسا در این سایت:

خواهر فرناز جون عزیزم که در وبلاگشون هم اعلام کردن:

مامان آرینا مو فرفری عزیزم:

مریم خانم گلم:

و مهرنوش جان مامان مهزیار مهربون:

مامان محمدپارسا و یاسمن و همچنین رویا جون مامان تارا هم هدیه های قشنگی فرستاده بودن که در پست تولد گذاشتمشون.

از همه ی دوستانم ممنونم. ایشالله فرصتی برای جبران این همه مهربونی رو داشته باشم.ماچبغلقلب

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (76)

میترا
8 آذر 92 17:03
سلام مریم جون خسته نباشی گلم. این بار احتمالا به موقع رسیدم. ماشالله به دختر گلم که این همه شعر یاد گرفته باید بیاد به من هم یاد ببده
مامان پریسا
پاسخ
مرسی عزیزم. شما همیشه ب وقت میایی.
آدرینا
8 آذر 92 17:03
مامان سونیا
8 آذر 92 17:03
به به آفرین به پریسا خانم که اینهمه شعر حفظ کرده خیلی شعرهاش زیبا با مفهوم و در عین حال کوتاه و حفظ کردنشون برای بچه ها راحته باید این شعرها رو به سونیا هم یاد بدم چون کوتاه هستند امیدوارم زود یاد بگیره
مامان پریسا
پاسخ
مطمئن باشید زود یاد میگیره . این شعرها رو در عرض 2 ماه یاد گرفتن البته هنوز هم هست.
میترا
8 آذر 92 17:04
باز هم خوبه که با مامان مریم میتونه قاچاقی بره بگرده.
مامان سونیا
8 آذر 92 17:04
وای چه موزه جالبی رفته پریسا خانم حتما کلی چیزای جور وارجور یاد گرفته خانم کوچولوی باهوش و زرنگ.
میترا
8 آذر 92 17:04
چه جاهای خوشکلی. کلی خاطره واسم زنده شد. سالها قبل اونجاها رفته بودم.
میترا
8 آذر 92 17:05
دسته همه درد نکنه خیلی خوشکل هستن. مخصوصا اولی ها.
مامان پریسا
پاسخ
از همه ممنونم.
خواهرفرناز
8 آذر 92 17:50
سلام من حاضرم به به چه قدر شعر یادگرفتین ریاضی وعلوم افرین پریسا جونم وای توعکسانگاه میکردم دیدم روکارتش سیاهه فکر کردم عکس بادمجان براشون کشیدین عکس بعدی فهمیدم فامیلشاپاک کردین عزیزم قابل نداشت کمترین کاری بود که از دستم بر میاومد امیدوارم هزار ساله بشه
مریم--------❤
8 آذر 92 21:16
امیدوارم پریسا رو در بهترین مدارج علمی ببینیم
مامان پريسا خانوم
8 آذر 92 21:17
خيلي شعرهاي كوتاه و قشنگي بود من دنبال اينجور شعرها بودم كه به پريسا ياد بدم ممنون كه نوشتيد
لحظه های من و تو
8 آذر 92 23:30
آخی یادش بخیر . حال و هوای مهد کودک خیلی خاص و قشنگه دست دوستان گل هم درد نکنه که پریسا جون و مامانش رو خوشحال کردن
مامان پریسا
پاسخ
دوران بچه گی همش خاص و زیباست. ممنون.
آیسان مامان ماهان
9 آذر 92 9:15
سلام ،،پریسا جون و مامان مهربون و هنرمند...
مامان پریسا
پاسخ
سلام گلم. ممنون
آیسان مامان ماهان
9 آذر 92 9:27
چه دخمل خوشگلی،،چه کاردستی ناازی
مامان یاسمن و محمد پارسا
9 آذر 92 9:40
بفرمایید خصوصی عزیزم
مامان فتانه
9 آذر 92 11:13
افرین به این دختر که این همه شعر یاد گرفته چه خوبه واقعا.....
کویار
9 آذر 92 11:56
سلام لطفا اگه از پیرزن نوشت وننه جون خبری داری به من هم اطلاع بده
مامان پریسا
پاسخ
هیچ گونه اطلاعی در دست نیست.
کویار
9 آذر 92 11:57
سلام لطفا اگه از پیرزن نوشت وننه جون خبری داری به من هم اطلاع بده
مامان فرنيا
9 آذر 92 14:55
تصميم گرفتم شغلم را عوض كنم و بيام بشم مربي مهد خيلي خوبها خيلي جاها بي نوبت ميره ها
مامان فرنيا
9 آذر 92 14:56
واي ماشالله با لباس خوشگلشم همه جا ميره
مامان فرنيا
9 آذر 92 14:57
اين بازي را بايد براي فرنيا توي خانه حتما بگذارم نميدونم توي مهد هم از اين كارها داره يا نه اما من كه خوشم امد اميدوارم فرنيا هم خوشش بياد
سمیرا
9 آذر 92 19:54
آفرین به پریسا که این همه شعر بلده،چه شعرای قشنگی، بعدنا منم به دخترم یادشون میدم
زهرا
9 آذر 92 23:48
سلام برمامان مریم هنرمند چه خوب که شعرهای مهدنوشتی تاماهم استفاده کنیم راستی کدوم مهدمیری؟ دلم میخوادروژان بفرستم مهدولی مامانم نمیزاره
خواهرفرناز
10 آذر 92 7:41
من همون موقع که پست گذاشتین نظرگذاشتم نیومده؟
مامان پریسا
پاسخ
نمیدونم عزیزم.من الان بعد از 3 روز اومدم واسه تایید کردن کامنت ها هنوز هم به نصفه نرسیدم دارم میرم تا یه وقت دیگه بیام.
(زهره)مامان فاطمه
10 آذر 92 10:09
ماشااله به پریسای عزیزم .البته از مادر خوبی مثل شما انتظار همچین دختری هم میرفت .ایشااله همیشه سلامت باشید عزیزم دست دوستای گلت هم درد نکنه خیلی زحمت کشیدن ماکه شرمنده شماییم
مامان پریسا
پاسخ
ممنون از تعریفتون. حضوره شما برای ما کافیه عزیزم.
(زهره)مامان فاطمه
10 آذر 92 10:10
راستی عزیزم پست جدید دارم بیا
مامان پریسا
پاسخ
چشم
سیمهدی
10 آذر 92 12:40
سلام مامان پریسا . میگم انگار همین دیروز بود که به یه کلمه حرف زدن پریساجان خوشحال میشدی هزار ماشاالله خانمی شده برای خودشولی بی اندازه شبیه یکی از خانم های همسایه ما شده امیدوارم اخلاقش به اون نرفته باشهاز طرف من ببوسش
مامان پریسا
پاسخ
سلام. ممنون از حضورتون.
آدرینا
10 آذر 92 18:25
مامان محمد پارسا
10 آذر 92 20:05
سلام عزیز دلم ماشاالله چقدر شعرهای قشنگ یاد گرفتی وای وای چه مهد خوبی چه جاهای قشنگ و خوبی بردنتون انشاالله همیشه لبت پر خنده باشه گلم
مامان پریسا
پاسخ
مرسی دوست گلم.
ღبارانღ
10 آذر 92 21:51
سلام عزیز دلم... برای دیشب ببخش... خوبی؟ پریسا خوبه؟
مامان پریسا
پاسخ
سسسسسسسسسسلام عزیزم. خواهش میکنم. خاله ی مهربون مرسی عزیزم.
ღبارانღ
10 آذر 92 21:52
کار خوبی کردی شعرهات را نوشتی...من که همه را به امید حافظه ام هستم... مامان هی می گه بنویس یادت نره... می دونی که من کلا با این مقوله رابطه خوبی ندارم...
مامان پریسا
پاسخ
خدا رو شکر حافظه ی تو خوبه. من که میدونی کلا الزایمر بهم فرصت نمیده.
ღبارانღ
10 آذر 92 21:54
آفرین به پریسا خانم... مریم این کارها را وقتی داریم حرف می زنیم بده بهش...هی نیاد بگه پاشو
مامان پریسا
پاسخ
هر چی هم بهش بدم باز با نشستن من مشکل داره.
ღبارانღ
10 آذر 92 21:54
همیشه به تفریح و خوشی عزیزم...
مامان پریسا
پاسخ
همچنین شما.
ღبارانღ
10 آذر 92 21:55
دست همه دوستان که دل دوستم را شاد کردند درد نکنه...ان شالله خدا شادشون کنه...
مامان پریسا
پاسخ
مرسی عزیزم. ایشالله.
ღبارانღ
10 آذر 92 21:55
ممنون برای احوالپرسی هات...ممنون برای وقتی که می ذاری...خدا همیشه همراهت باشه عزیزمممممممممم...
مامان پریسا
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم. همچنین همراه همیشه ی تو باشه گلم.
مامان آنیل
11 آذر 92 9:48
سلام دوست خوبم شرمنده با وجود انیل و شیطنت هاش خیلی دیر به دیر میام اما دلم پیشتونه عزیزم. چه هدیه ای زیبایی گرفتی از دنیای مجازی چه خاله هی مهربونی داری. و چقد بزرگ شدی که کلی شعر یاد گرفتی ماشالا به تو خاله
مامان پریسا
پاسخ
سلام گلم. خواهش میکنم عزیزم. اوضاع من بهتر از شما نیستمراقب انیل جونم باش.
✽ ستایـــِش فرشتـــه اـے از بِهشت ✽
11 آذر 92 11:01
چه خوب که این همه چیز یاد گرفته والله خدا خیرشون بده این مهدها رو احتمالا این بچه ها با این همه مشغله و گرفتاری که ماها داریم توی خونه بودن مطمئن باش نه چیزی یاد نمیگرفتن بلکه هر چه هم بلد بودن از یادشون هم میرفت من هم از مهد ستایش خیلی راضیم هم از آموزشهایی که میدن بهشون و مهمتر اینکه خیلی خلوته و آروم واقعا خسته نباشن
مامان پریسا
پاسخ
سلام عزیزم. با حرفتون موافقم. من هم اگر پریسا این مدت در منزل بود نمیتونستم این همه شعر و مطلب بهش یاد بدم. ولی در مهد خوبیش اینه که یه جور اجبار برای یاد گرفتن وجود داره. واقعا کاره مربی گری خیلی سخت و طاقت فرساست.
مثل هیچکس
11 آذر 92 11:30
ماشالا به پریسا جون پس کلی شعر جدید یاد گرفته خدا حفظت کنه خاله جون
مامان پریسا
پاسخ
بله خاله کلی یاد گرفته.ممنون
مامان امیرمهدی
11 آذر 92 12:15
عکسها خیلی قشنگ بودن دستشون درد نکنه
مامان پریسا
پاسخ
ممنون گلم.
مامان امیرمهدی
11 آذر 92 12:16
شعرها زیبا بودن.همرو مینویسم یاد امیرمهدی بدم
مامان پریسا
پاسخ
کار خوبی میکنی. موفق باشی.
مامان ابوالفضل
11 آذر 92 12:18
به به چه مادرو دختر هنرمندی لباسای پریساجون عالی شده
مامان پریسا
پاسخ
مرسی گلم.
مامان محمد پارسا
11 آذر 92 18:35
سلام عزیزم ممنون از لطفت
مامان پریسا
پاسخ
سلام عزیزم خواهش میکنم.
خواهر فرناز
11 آذر 92 19:23
خصوصی گلممممممممممممممممممممممممممممممممم
مامان پریسا
پاسخ
اومدمممممممممممممممممم
مامان ندا
11 آذر 92 23:46
وااااااااااااااااااااااااای چقدر شعرهای خوشکل خوشکل حفظ کردی
مامان آناهیتا
12 آذر 92 1:08
سلام خوبی عزیزم وای چه پست مفید و خوشگلی همه چیز داره شعر مطالب علمی عکس از همه خوشگلتر عکس تولد خیلی عزیزی پریسا جون میدونی خاله همه پریسا ها خوبن و مهربون عین خودم
مامان پریسا
پاسخ
ممنون پریسا جون. بله دقیقا حق با شماست. همه ی پریسا ها خوب و مهربونن.
★ مامان آینده یه فسقلی ★
12 آذر 92 1:09
شعر کبریت باحال بود به به، پالتو خوشگله ش هم تنشه. دست مامانی درد نکنهههه
مامان پریسا
پاسخ
من که همشونو دوست دارم.
(زهره)مامان فاطمه
12 آذر 92 8:38
سلام مریم جون عزیزم.من پنج شنبه دم ظهر رفتم همین نزدیک خونمونه خیابان شیرینی داغ رو بیای داخل میرسی به پارکه حتما این سری خواستم برم بهت میگم البته من تقریبا یهویی تصمیم میگیرم برم .پریسای نازمو ببوس
مامان پریسا
پاسخ
باشه گلم.منتظرم.
مامانی
12 آذر 92 10:31
دست همه درد نکنه ایشالا پریسا خانوم صد ساله شه
مامان پریسا
پاسخ
ممنون مامانی
معصومه
12 آذر 92 17:36
مامان مرضیه
12 آذر 92 20:35
آفرین به دخمل زرنگم که شعرای خوبی یاد گرفته موزه میره وو چیزای جدید یاد میگیره ماشاله به پریسای عزیزم
مامان پریسا
پاسخ
ممنون مریم جون. حتما مرضیه جون هم کلی شعر تا حالا از مهد یاد گرفته.ممنون
الی
13 آذر 92 1:35
افرین به پریسا جون و خسته نباشه مامان مریم گل خاله میشه واسه ما هم شعر بخونی تا دخملیم یاد بگیره
مامان پریسا
پاسخ
چشم خاله
(زهره)مامان فاطمه
13 آذر 92 7:52
سلام عزیزم .چشم حتما بهت از قبلش میگم البته اگر تصمیمه یهویی نباشه آخه اکثر اوقات یهویی مثلا دارم از خونه بابا اینا میام میبینم خلوته میبرمش بله منظورم همون شعبه نزدیکه مسجده .دیدم شعبه ای که نزدیک شماس رو
مامان فرنيا
13 آذر 92 8:46
سلام عزيزم باور كن من ميام و هميشه مطالبتون راميخونم و كامنت هم ميگذارم اما نميدونم كامنتها چه بلايي سرشون مياد امروز هم امدم ببينم مطلب جديد نگذاشتي بخونم و ديدم مطلب نداري گفتم بنويسم ماماني بيا زود زود بنويس كه ديدم اي واي اينجا هيچ كامنتي از ممن نيست ولي بدون دوستتون داريم و زياد بهتون سرميزنيم اما امان از اين دنياي مجازي
مامان پریسا
پاسخ
سسسسسسسسسسلام قربون دوست عزیزم.
مامان فرنيا
13 آذر 92 8:48
حالا كه كامنتهاي قبليم نبود من از نت پرروترم وباز كامنت ميگذارم ماشالله به اين گل دختري كه اين همه شعر و چيزهاي جديد بلده و هر روز چيزهاي جديد ياد ميگيره راستي به فرنيا هم توي برنامه هاشون نوشته بودن امامان را ياد ميدن اما فرنيا كه بلد نيست
مامان پریسا
پاسخ
قربونت برم فرشته جون کامنت های پر از مهرت هست ولی من تنبلی کردم. چرا؟ حتما بلده.
مامان فرنيا
13 آذر 92 8:48
اين بازي نخ و دوخت را حتما براي فرنيا درست ميكنم
مامان پریسا
پاسخ
حتما خوشش میاد
مامان فرنيا
13 آذر 92 8:50
امان از اين پارتي بازيها كه باعث ميشه پريسا جون را زياد ببرن تفريح
مامان پریسا
پاسخ
خب دیگهههههههه
مامان فرنيا
13 آذر 92 8:51
دست همه دوستاي گل درد نكنه كه هديه هايي به اين زيبايي دادن ببخشيد من را كه ميدوني تو زمينه اين كارها هم يكخورده تنبلم هم يكخوره زيادي كمبود وقت دارم
مامان پریسا
پاسخ
شما که همیشه لطفتون رو شامل حال ما میکنید فرشته جون.
مامان مرضیه
13 آذر 92 9:26
سلام خانمی خوشبختانه عکسارو تونستم درستشون کنم آره مرضیه هم کلی شعر و سوره های کوچیک قرآن و پیامهای قرآنی یاد گرفته دست مربیای مهربونش درد نکنه
مامان مرضیه
13 آذر 92 9:28
برای پریسای عزیزم.
الهه مامان یسنا
13 آذر 92 11:02
آفرین به دختر نازمون ک این همه شعرهای قشنگ یاد گرفته و میخونه
مرضیه مامان آنیتا
13 آذر 92 12:44
پس نظر من کوووو؟!!!
مامان فرشته های آسمانی
13 آذر 92 12:53
پریساجون تولدت مبارک آخی من دیررسیدم معذرت میخوام س ایشالله 100سال زنده باشی
مامان یاسمن و محمد پارسا
14 آذر 92 9:04
مامان پیشمون نیومدید گفتم شاید یادم رفته رمز و بزارم بفرمایید خصوصی
مامان پریسا
پاسخ
ببخش گلم که دیر اومدم.
مامان ریحان
15 آذر 92 11:18
سلام آفرین به پریسا که این همه شعر بلده من با اجازه تون شعرها رو کپی می کنم که واسه ریحان جونم بخونم
مامان پریسا
پاسخ
نوش جان
مامان فتانه
15 آذر 92 13:51
مااومدیم با یه اپ جدید
معصومه
15 آذر 92 23:26
عزیزم داری یه پارچه خانوم میشی برای خودتا..خدا حفظت کنه برای پدر و مادرت عزیزم
مامان پریسا
پاسخ
ممنون گلم. ایشالله شما هم به ارزوهات برسی.
مامان بیتا و تینا
16 آذر 92 8:58
سلام گلم مثل اینکه خیلی دیر رسیدم تولد دختر گلت رو تبریک میگم انشاالله عروس شدنشو ببینی دلم براتون تنگ شده بود صورت ماه پریسا جون رو میبوسم
مامان پریسا
پاسخ
سلام گلم. خوشحالم که دوباره میبینمتون.
مامان نیایش و نازنین
16 آذر 92 10:14
سلام چقدر خوبه که پریسا جون همراه مامانش میره مهد . هم چزهای خوب یاد می گیره هم کنار مامانشه . دختر باهوشمون چقدر شعر حفظ کرده .
فریبا
16 آذر 92 19:37
عزیزم... چقدر شیرینه شنیدن این شعرها از زبون این نی نی های خوشمزه
مامان بهار مهرنگار
16 آذر 92 20:33
وای چقدر با معلومات آفرین. شعر کبریت بامزه بود قربون ژست ای دخترمون
مامان پریسا
پاسخ
مرسی خاله
مامان ملینا
17 آذر 92 10:09
وای چقدر شعر بلدی عزیزم آفرین به دختر باهوش پریسای گلم سلام دوست جونم با دو پست جدید برفی آپیم تشریف بیارین
مامان فرشته های آسمانی
21 آذر 92 13:31
همیشه به شادی وعروسی
مامان پریسا
پاسخ
همچنین شما دوست عزیزم.
مامان آوا
22 آذر 92 1:00
سلام . چه دخمل نازی . منم یه نی نی دارم خوشحال میشم سر بزنی. با تبادل لینک موافقی خبرم کن آدرس وبت رو هم بزار . به امید دیدار
مامان پریسا
پاسخ
سلام. ممنون گلم. چشم.
امنع جون
6 آذر 00 15:35
میشع لطفن ازکلمه ایشاالله استفاده نکنیدوازکلمع ان شاالله استفاده کنید اخع اونجوری کع شما میگید خیلی گناه ممنون میشم😏😑