پریساپریسا، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 20 روز سن داره

تقدیم به پریسای عزیز

با دیدن روی ماهت روزم ساخته میشه....

27 ماهگی..... مامان خواهش میکنم !!!و داستان...

1391/11/18 10:53
نویسنده : مامان پریسا
2,534 بازدید
اشتراک گذاری

 

سلام به دختر ناز و قشنگم که دیروز 17 / 11 / 91 وارد 27 ماهگی شد.

پس بزن دست قشنگه رو به افتخارش...تشویقتشویقتشویق

عزیز دلم 27 ماهگیت مبارک باشه.

خدایا ممنونم که این فرشته کوچولو رو بهم دادی. لطفا همیشه مراقبش باش.قلب

پستمون یه روز تاخیر داشت اون هم به خاطر تموم شدن شارژ بود....قهر

پریسا خانم هر روز با یه حرفه تازه ما رو سورپرایز میکنه.

جمله ی جدیدی که جدیدا استفاده میکنه:

مامان خواهش میکنم !!! لطفا !!!

و اینو زمانی استفاده میکنه که ازمون بخواد کاری براش انجام بدیم.

دیشب میخواستم بخوابونمش. درب اتاقشو گذاشتم رو هم که از سرو صدا و بازی هاش بابایی بیدار نشه. بهم میگه: مامان درو باز کن خواهش میکنم ، خواهش میکنم درو باز کن ....خنده

بهش میگم مامانی سرو صدا میشه بابایی بیدار میشه . میگه نه درو باز کن تا بتونم بیرونو ببینم !!!خنثی

در ضمن موقع حرف زدن تمام تلاششو میکنه تا فعل مناسبو پیدا کنه (خیلی براش مهمه) .

بابایی از خونه رفت بیرون پریسا با گریه و عصبانیت اومد سراغم میخواست بگه (لباس بپوش ما هم بریم بیرون) اینقد افعالو جا به جا کرد تا بالاخره درست شد:

اباس بتوشم

اباسمو بتوشی

اباس بتوش (لباس بپوش ) تشویق

2 تایی میخواییم از خونه بریم بیرون اصرار داره که عروسکشو که بهش میگه پسرم با خودش بیاره.

بهش میگم عزیزم این خیلی بزرگه و خسته میشی اون کوچیکه رو بیار با خودت.بعد از کلی صحبت که تونستم راضیش کنم ، بزرگه رو گذاشت زمین و کوچیکه رو برداشت بعد رفت سراغ بزرگه و بهش میگه:

پسیم گیه نکنی من زود بَمیگدم.....بغلماچ

داستان اتاق پریسا......

بفرمایید ادامه........

 

واما داستان اتاق پریسا خانم:

سال ها قبل موقعی که تازه به این خونه اومده بودیم پریسا خانم که هنوز تشریفشونو نیاورده بودن. یکی از اتاق های خونمون خالی بود (البته یاسمن دختر دایی از همون ابتدا که این اتاقو دیدگفت : عمه این اتاق برای نی نی خیال باطل).

خلاصه اتاق خالی و بی استفاده بود تا این که بابایی تصمیم گرفت چند تا گلدون تهیه کنه این شد که اتاق تبدیل شد به یه گلخونه ی کوچولو و خوشکل:

 

البته این ها یه تعدادشون بود و از باقیشون عکس ندارم.یه گلدون فلفل داشتم که خیییییییلی خوشکل بود و همینطور یه خورشیدی..... یادشون به خیر......

هر روز بهشون آب میدادم وکلی بهشون ور میرفتم و باهاشون حرف میزدم.

ولی کم کم با اومدن پریسا خانم این ها هم ساز رفتن زدن و از خونمون رفتن.

البته گلدون های خالیشون هنوز در تراس هست...دل شکسته

اما به جاش یه گل خوشکل اومد که اتاقو از گل های گلدونی گرفت و شد این:

قربون دختر گلم با اتاق کوچولوش....

هر وقت حوصلش سر میره میاد دستمو میگیره و میگه:

بییم اقاقم...بغلماچ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (83)

مامان یاسمن ومحمد پارسا
18 بهمن 91 11:02
عزیزم اتاقت خیلی قشنگه مخصوصا وقتی گل خوشگلی مثل پریسای نازم میره توش


ممنون عزیزم چشماتون قشنگ میبینه
مامان یاسمن ومحمد پارسا
18 بهمن 91 11:04
فدای این دختر شیرین زبون بشم من


ممنون عزیزم زنده باشی گلم.
مامان نازنین جون
18 بهمن 91 11:38
سلام
خیلی خوشگل بود..
چقدر حرف زدن پریسا جونی مثه نانی خانوم مایه..خیلی خب چون هم سنن دیگه..


سلام

درسته بچه های همسن کارهاشون هم شبیه به همه.
مامان حسنا
18 بهمن 91 11:49
مبارک باشه عزیزم 17 ماهگیت


ممنون عزیزم
دوست
18 بهمن 91 11:52
سلام سلام خوبی خوشی.کجایی بابا چقد اومدم و رفتم با بالاخره آپ کردی


سلام
ممنونم. ای کاش ادرس میذاشتید.
کامنت های شما رو تایید کردم تا اگر دوباره اومدید لطف کنید و ادرس بذارید.
مامان فرشته های آسمانی
18 بهمن 91 12:00
سلام
پریسای خوشکل ما خوبه ؟ ایشاالله که همیشه سالم باشه چرا به ما دیگه سرنمیزنیدخاله جون؟؟؟؟؟؟؟؟؟


سلام گلم.

به روی چششششششششم. الان میام.
دوست
18 بهمن 91 12:01
اخییییییی عزیزم چه بزرگ شده چه خانم شده مبارکت باشه عزیز خالههههههههه
دوست
18 بهمن 91 12:06
قررررررررررربون اون حرف زدن برم مننننننن
مامان محمد و ساقی
18 بهمن 91 12:06
سلام مریم جون
دیگه دیشب نگرانت شده بودم و میخواستم امروز هر طور شده پیدات کنم
خدا رو شکر که فقط مشکل شارژ بود


سلام لیلا جون.
ممنون عزیزم.
اره نزدیک به 2 روز بدون شارژ بودم. داشتم دیوونه میشدم.
مامان امين رضا
18 بهمن 91 12:07
سلام

خداحفظش كنه وهميشه ازبودن دركنارهم لذت ببرين
اتاقشم مرتب ومنظمه آفرين به اين دخترمرتب
ببوسش


سلام فرشته جون.
ممنون عزیزم.
ایشالله امین رضا جون هم همیشه سلامت باشه.
دوست
18 بهمن 91 12:07
مرییییییییییییمممممممممم دخترمو اذیت نکن خوب اباس بتوش ببر بیرون خانمی خسته شدددددددددد دل تنگ بابا شد
مامان محمد و ساقی
18 بهمن 91 12:07
آفرین پریسا جونی با افعال و ادبیات درستش
مریم جون این نشون میده که شما باهاش خوب حرف میزنی


ممنون . هم من هم باباش خیلی سعی میکنیم کلمات رو درست و به بهترین شکل به کار ببریم. خدا کنه موفق بوده باشیم.
مامان محمد و ساقی
18 بهمن 91 12:08
کار فتوشاپت خیلی خوب شده مریم.امیدوارم موفق تر بشی


مرسسسسسسسسسسی
مامان محمد و ساقی
18 بهمن 91 12:08
هم گلهای قبلی خوشگل بودن و هم اتاق الان پریسا جون.تمیز و مرتب و شیک


اون ها که دیگه همه رفتن.

ممنون عزیزم.کاش همیشه همینجور بمونه.
مامان محمد و ساقی
18 بهمن 91 12:12
یادم رفت اصلیشو بگم:
پریسا جون 27 ماهگیت مبارک گلم


ممنون مینا جون لطف کردی.
neda
18 بهمن 91 12:30
سلام دوست عزیز من مدیر فروشگاه آنلاین لوازم جشن تولد نادین هستم. خوشحال میشم از فروشگاهم دیدن کنی. هر هفته با محصولات جدید nadin-shop.ir
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
18 بهمن 91 13:40
آخــــــــــــــــــــــــی

مثه همیشه زیبا و پر محتوا بود ........

آخــی.... چه حرفا های با مزه ای می زنه ... عزیزم

حس مادرانه شو عشق است

الهـــــــــــــــــــــــــــــــــی ... چه اتاق خوشگلی ... چه تمیزه، مرتب و خوشگل

والا منم همچین اتاقی داشتم، دوست داشتم همش مامانم بیاد تو اتاقم

واسه پریسا خانوم و مامانیه مهربونش


سلام عزیزم

ممنون. لطف دارید.

حالا دست به کار شو یکیشوبرای یه نی نی خوشکل آماده کن.

ممنون گلم.
طنین
18 بهمن 91 13:52
ماشالله باهوشه که جمله بندیهاشو درست میکنه سریع حتی تو عصبانیت
اتاقش ارامش خاصی داره


بچه های این دوره زمونه نمیخوان کم بیارن.باید در هر حال اول باشن
مامان بنیتا
18 بهمن 91 13:54
پریسا جونم 27 ماهگیت مبارک عسل شیرین زبون


مرسی عزیزم.
مامان سيد محمد سپهر
18 بهمن 91 15:29
سلام به روزيم عكس هاي گل دختري نازه ناز افتاده مباركش باشه
مامان امیرعلی جیگر
18 بهمن 91 16:13
27 ماهگیتون مبارک پرنسس پریسا

وای پریسا تو هم که مثه امیر من کلی بلبل زبون شدی .قربونت برم.

اتاق پریسا خانومو قبلا زیارت کرده بودم.ولی بازم زیارتمون قبول.

آخی لحظه خداحافظیش بال عروسکش چه رمانتیک بود.بغضم ترکید


اگر اینا بلبل ربونی نکنن ما باید بلبل زبون بشیم؟؟!!

اخی عزیزم گریه نکن من هم گریه میکنم هااااا
گلا ویژ
18 بهمن 91 16:16
اتاقش چه مرتبه

یه گلی که به همه گلهای سبزو رنگی دنیا میارزه !

به قول وروجک :پیسا!

این بچه ها فقط با زبون کار از پیش میبرن !



ای وروجک نا قلا مگر دستم بهت نرسه میخخخخخخخخورمت
مامان یگانه
18 بهمن 91 21:49
عزیزم امان از این بچه ها..


مامان یگانه
18 بهمن 91 21:50
27ماهگیت مبارک پریساجونی


لحظه های من و تو
18 بهمن 91 23:04
انشاله زنده باشه . خیلی نازه


سلامت باشی عزیزم.
ممنون.
دوست
18 بهمن 91 23:34
سللللللللللللللللللام

کامنت هام ناقص موند دوباره برگشتم


سلام عزیزم.
خوش امدید.
دوست
18 بهمن 91 23:36
مریم جون فتو شاپت عاااااالیه

سفارش قبول میکنی؟


خواهش میکنم .
امر بفرمایید.
دوست
18 بهمن 91 23:36
خوب عزیزم یه دوست هستم مثل بقیه ی دوستا که اینجا میان.دوست دارم این خوشکل خانمو با مامان مهربونشو.اشکالی داره؟


حالا دیگه شناختم. نه عزیزم. ما هم دوستای عزیزمونو دوست داریم.ممنون که وقت میذارید.
دوست
18 بهمن 91 23:37
خوب برم اون طرف ببینم این داستان چی هست!!!


دوست
18 بهمن 91 23:38
گلدون ها خیلی خوشکل هستن خب چرا دیگه نداریشون یعنی خشک شدن؟

ولی به جاش یه گل همیشه بهار اون اتاقو برات پر کرد. ایشالله عمرش مثل عمر گل نباشه


ب مرور زمان خشک شدنو با این که خیلی مراقبت کردم فایده نداشت.
مرسی ایشالله.
دوست
18 بهمن 91 23:39
باشه عزیزم. نمیخوام زیاد اذیت بشی. امروز با این اسم اومدم ولی حالا برو خصوصی تا بهت بگم.


ممنون که توضیح دادید. خب اینجا باید کمی مراقب اطرافمون باشیم.

برای محبتتون ممنونم.ولی اگر ادرس نداشته باشید که نمیتونم جبران کنم.
مامان کوروش
19 بهمن 91 0:01
سلاااااااااام پریسا جونم 27 ماهگیتو بهت تبریک میگم عزیزم انشالله 100 ساله بشی عزیزم


سلام لیلا جون. ممنون عزیزم. همچنین کوروش جان
مامان کوروش
19 بهمن 91 0:04
فدات بشم من پریسا جون که انقدر با ادبی و خواهش میکنی عزیزم چه گلهای قشنگی و چه گل قشنگی که صد می ارزه به تموم گلهای دنیاپریسا جونم گل خوشگل همیشه شاد وسلامت باشی عزیزم


ممنون لیلا جون.
شما و کوروش جون هم یه دنیا ارزش دارید. ایشالله همیشه لبتون خندون باشه.
مامان امیر مهدی
19 بهمن 91 0:09
عزیزم اتاقت هم مثل خودت قشنگه.
واقعا پریسا جووون گلهایشالا که عمرت مثل گل نباشه

این گلها هم واسه مامانی که دیگه ناراحت گلهاش نباشه


ممنون زینب جون.خودت و پسر خوشکلت هم گل هستید ایشالله هر دوتون 120 ساله بشید.

نه عزیزم دیگه ناراحت نیستم خدا یه بهترشو بهم داد.
مامان امیر مهدی
19 بهمن 91 0:10
قرررربون خودتو حرف زدنت عزیزم


خدا نکنه خاله.
ممنون
لحظه های من و تو
19 بهمن 91 0:35
نه معلم نیستم . انسکتاریوم دارم (آزمایشگاه گیاهپزشکی). قراره بزودی یه پست بذارم راجع بهش توضیح بدم
خونه خواهرمو وفامیل های دیگم اهوازه



وای چه خوب. یه دوست دکتر هم پیدا کردم.عالیه.

و این هم خبر خیلی خوبیه. ایشالله همیدگه رو ببینیم.
سعید
19 بهمن 91 14:55
سلام اگه دوست دارید عکس فرزندتون رو به صورت نمایش سه بعدی (3D) دربیاورید به وب ما سربزنید نمونه کارها سمت چپ وبلاگ قرار دارند
♥ مامان آمیتیس ♥
19 بهمن 91 17:34
27 ماهگیت مبارک عزیزم
مادر کوثر
19 بهمن 91 17:38
عزیزمممممممممممم شیرین زبون اتاقت خیلی خیلی خوشمله
مادر کوثر
19 بهمن 91 17:42


جمعه 20 بهمن از ساعت 21 الی 22 شبکه سه سیما یادت نره


ایشالله دعا کن یادم نره حالا مگه چه خبره؟
یاسمین مامان سورنا
19 بهمن 91 19:51
سلام سلام دوستم
خوبی؟
تو این مدت همه چیز رو به راه بوده؟
چقدر دخمل نازم بزرگ شده ماشالا
قربون اون زبون شیرینش برم من با او حرف زدناشون آدم دوست داره بخورتشون
کللللللللی جای من ببوسش


سلام عزیزم خییییییییییلی دلم برات تنگ شده بود. خدا رو شکر که اومدی عزیزم.
یاسمین مامان سورنا
19 بهمن 91 19:54
جیگر اتاقش برم من چه قشنگه
ایول مامانی راستش رو بگو همیشه اینقدر تمیزه این اتاق یا قبل از عکس گرفتن مرتب کردی؟
آخه اتاق سورنا همیشه عین بمب خورده ها میمونه مهم نیست من چقدر مرتب کنم بازم همونجوریه
البته دخملا مرتب تر هستن دیگه


ممنون یاسی جون.

اره عزیزم تقریبا میشه گفت همیشه همینطور مرتبه.

البته رختو پاش های خانمی در سالن هستش
مامان ساقی و محمد
19 بهمن 91 20:33
سلام
تو کامنت اولم به جای مینا نوشتی لیلا
فرقی هم نمیکنه


سلام عزیزم.
هر دوتاتون دوستای عزیزم هستید. میدونم ناراحت نمیشی .هر دوتون گلید.
نیم وجبی
19 بهمن 91 23:11
عزیز دلم چه اتاق قشنگی داری
27 ماهگیتم مبارک باشه خانوم گل


منون خاله شما لطف دارید.
زهرا
20 بهمن 91 1:34
قربون شیرین زبونی پریسا جونی
بییم اقاقم چقد خوشگله و مرتبه
پریسا جونی رو ببوس


چشم خاله . ممنون
مامان اتنا
20 بهمن 91 10:48
سلام عزیزم 27 ماهگیت مبارک.سالم باشی.


سلام گلم.ممنون خیلی زحمت کشیدی
مامان اتنا
20 بهمن 91 10:50
افرین به این دختر ماه که اینقد با ادبه .بی شک از برخورد خوب مامان وبابا تو خونه نشات گرفته. افرین گلم


ممنون اتنا جون.شاید.اخه همیشه مثل ادم بزرگا باهاش حرف میزنیم
مامان اتنا
20 بهمن 91 10:50
فکر کنم تو فکر استادی ادبیات از حالا .موفق باشی.


ممنون اتنا جون.
اما استاد ادبیات که ... نه بهتره در کنار مهندسی یا پزشکی به ادبیات هم مشغول باشه.
مامان اتنا
20 بهمن 91 10:53
وای گفتی دختر منم همینطوره همیشه باید یکیشون رو بیاره بقیه رو با یه مواظب خودتون باشید تنها میزاره .وقتی هم برمیگردیم با یه سلام قشنگ به دیدنشون میره.اگه اونیم که اورده خستش کنه مامانی باید جورشو بکشه وعروسکو بغل کنه.


عشق دختر بچه ها عروسک هاشون هستن.

دقیقا همین بلا رو سر من هم در میاره.به جا خودش عروسکشو باید بغل کنم.!!!!
مامان اتنا
20 بهمن 91 10:55
خدا روشکر که این گلستان گل بی نظیر خودشو یافت .خدا رو شکر که خونتون از عطر گلی لبریز شد که به هر 2تاتون(بابا ومامان) ارامش میده. خدارو هزار بار شکر


ممنون اتنا جون. این کامنتت خیلی زیبا و دلنشین بود.
مامان نیایش
20 بهمن 91 16:11
قربون این دخمل شیرین زبونم که میخواد فعل درست پیدا کنه فدای این دخمل مودبم بشم من لطفا یه بوس بده بیاد ببینم اتاقت هم خیلی قشنگه وای مانی اتاق نیایش که هیچ وقت اینقدر مرتب نمیشه عروسکاش رو هم نمیذاره بذارم بالای کمدش اتاقش داره از اسباب بازی منفجر میشه نمیدونم چه کا رکنم
گل خوشگل همیشه شاداب باشی


ممنون زهره جون. برای رمز هم ممنون عزیزم.
اتاق پریسا هم فعلا مرتبه شاید این هم در آینده اجازه نده به سلیقه ی من اتاق چیده بشه و بخواد همه چیز در دسترسش باشه!!
مامان نیایش
20 بهمن 91 16:12
خصوصی
مریم--------❤
20 بهمن 91 19:46
به به خانوم گل!میگما شما این لفظ قلم صحبت کردن و به ما یاد نمیدی؟
27 ماهگیت مبارک عزیزممممم



بفرمایید در خدمتیم.
مریم--------❤
20 بهمن 91 19:47
آخه میدونی گل و گیاها میدونستن که جلوی پری کوچولوی خوشگل ما کم میارن....
میترسیدن به روشون بیارن دیگه خودشون زحمت و کم کردن
دوست دارم پری کوچولو


دقیقا.خب چه گلی بهتر از پری خانم ما.
مامان امیر مهدی
20 بهمن 91 23:44
عزیزم عکسهایی که درست کردی که قشنگتر از مال منه


ممنون چشمات قشنگ میبینه.
مامان یاسمن ومحمد پارسا
21 بهمن 91 0:33
سلا عزیزم خصوصی
مامان علي خوشتيپ
21 بهمن 91 0:45
27 ماهگيت مبارك عزيزم****


ممنون خاله جون
مامان علي خوشتيپ
21 بهمن 91 0:46
آخي...قربون شيرين زبونيش بشم من
مي خواد حواسش به همه جا باشه


همه جا و همه چیزیو اصلا دوست نداره یه مطلبی از دستش بره. باید کامل مطلع بشه.
مامان علي خوشتيپ
21 بهمن 91 0:47
عزيزم
چه مامان مهربوني ميشه


ایشالله.
مامان علي خوشتيپ
21 بهمن 91 0:49
واااااااااي چه گلدوناي سبز و قشنگي...حيف كه خراب شدن


اره حیف. خیلی خوشکل بودن
مامان علي خوشتيپ
21 بهمن 91 0:50
پريسا گلدون نيست.گلستونه...عاشششششششقششششششم


ما هم عاشق علی جون و مامان سارا هستیم.
مامان علي خوشتيپ
21 بهمن 91 0:51
الهي عمرت گل نباشه خانوم گلي
الهي مامان و بابا عروسيتو ببينن
اتاقت خيلي خوشگله...توش عشق رو ميشه حس كرد


ممنون خاله سارا جون

ایشالله عروسی علی جون

مرسسسسسسی
مامان حسنا
21 بهمن 91 9:07
گلاویژ
21 بهمن 91 10:03
مامی امیرین
21 بهمن 91 10:05
سلام عزیزم.
27 ماهگیش مبارک.
دخترا از اون اول شیرین زبونن.
منم عاشق چشم گفتن امیر علی هستم
اتاقشک که قبلا دیده بودم ولی بازم دیدم و لذت بردم.


سلام سمیرا جون.

ممنون عزیزم.

فکر کنم بزرگترین سلاح سرد دخترا همین زبونشون باشه
مامی امیرین
21 بهمن 91 10:06
من خودم عاشق گل و گلدونم
ولی هیچ گلی گلهای خودمون نمیشه .امیدوارم باغبان خوبی براشون باشیم.


قربونت برم عزیزم.

خدا کنه صبر و حوصله ی این باغبون ها هم زیاد بشه.
مدرسه ی مامان ها
21 بهمن 91 14:01
سلام
هرچند با تاخیر اما ما هم این روز رو به شما و پریسا جون تبریک میگیم



سلام.مرسی شما هر وقت تشریف بیارید خوشحالمون میکنید.
مدرسه ی مامان ها
21 بهمن 91 14:03
بــــــــــــــــــــــــــــــــــــه به چه اتاق خوشگل و مرتبی آفــــــــــــــرین به این مامان خوب و با سلیقه


سلام خانم معلم.
ممنون از تعریفتون
سپیده از وبلاگ "کودک من"
21 بهمن 91 14:28
با سلام. برای 3 روز هدیه شما در پست ثابت وبلاگ "کودک من" جای گرفت.


ممنون سپیده جون
مامان یاسمن ومحمد پارسا
21 بهمن 91 15:48
سلام عزیزم خصوصی
مامان فتانه
21 بهمن 91 20:43
افرین به این شیرین زبونیات چه اتاق قشنگی داری....


مرسی عزیزم.لطف دارید
مامان فتانه
21 بهمن 91 23:46
عزیزم شما به مسابقه دعوت شدین یک سر به وبلاگ بزن


چشم عزیزم
foroshgah
22 بهمن 91 1:11
کارتون های جدید وقدیمی http://b-n-ehsan.mizbanshop.com/
یاسمین مامان سورنا
22 بهمن 91 12:39
سلام مریم جون خوبی عزیزم؟
منم خیلی دلتنگتون بودم به خدا
آفرین گل دخترم که همیشه مرتبه اتاقش
کلللللللللی ببوسش


سلام یاسی جون.
ممنون که به یادم هستی.
مرسی عزیزم.
حامد و هدی
22 بهمن 91 18:58
چه اتاق خوشملی داره..... )))))))
دوست
23 بهمن 91 0:30
کجایی مری باز که رفتی؟
مامان یاسمن ومحمد پارسا
23 بهمن 91 1:40
عزیزم خصوصی
مامان مهربد
23 بهمن 91 8:11
سلام مامانی بدو بیا وبمون که دعوتت کردیم واسه یه مسابقه جالب منتظرتم ها


ای وای من که الان شرکت کردم.
مامان امين رضا
23 بهمن 91 8:35
سلام

ممنون ازاينكه زحمت كشيدي لطف كردي


خواهش میکنم.
مامان مهبد كوچولو
23 بهمن 91 10:29
آخــی.... چه حرفا های با مزه ای می زني ... عزیزم خیلی عکسهایت قشنگ بودن دست مامانی گلت درد نکنه
مامان حسنا
23 بهمن 91 13:22
مامانی من اپم
مامان سيد محمد سپهر
23 بهمن 91 13:46
انقلاب ما به خاطر نان نبود ، به خاطر قدرت مسئولينش نبود، به روزيم