پریساپریسا، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 20 روز سن داره

تقدیم به پریسای عزیز

با دیدن روی ماهت روزم ساخته میشه....

26 ماهگی همراه با یک تحول بزرگ....و طرز تهیه ی کوفته

1391/10/19 18:47
نویسنده : مامان پریسا
4,122 بازدید
اشتراک گذاری

 

سلام امیدوارم همه ی دوستان سلامت باشنقلب

فرشته کوچولوی من چطوره خوبی عزیز دلم.ماچ

روز یکشنبه 17 /10 /91 پریسا خانم یه ماهگرد دیگه رو پشت سر گذاشت.

الان دیگه دخملی ما 26 ماهه شده.قربونت برم عزیز دلم....بغلماچ

دقیقا از همون روز یعنی یکشنبه یه اتفاق خیلی مهم هم افتاد که همه ی ما کلی خوشحال شدیم...اتفاق چی بود؟

ظهر پریسا داشت بازی میکرد و طبق معمول پستونکش هم تو دهنش بود. متاسفانه این اواخر وابستگی شدیدی به این پستونک پیدا کرده بود و هر روز من نگران تر که با این همه وابستگی چطور میتونم پریسا رو از پستونک جدا کنم.متفکر

بعد از یه ساعت بازی ،خسته شد و اومد سراغم که مامان می می بده (وقتی خوابش میگیره میاد سراغم و پستونک میخواد که بهش میگه می می و بالشت و بعد میره یه گوشه و میخوابه)

بهش گفتم عزیزم می می که دهنت بود. چکارش کردی؟

گفت :نیست....نمیدونم......بده.....میخوام بخورم...

من اولش کمی جستجو کردم ولی پیداش نکردم. بهش گفتم عزیزم نیستش. برو بخواب تا پیداش کنم.

از اون جایی هم که خیلی خسته شده بود رفت و خوابید.

شب شد و موقع خواب و باز سراغ می می (پستونک) رو گرفت و من یه فکر بکر به ذهنم رسید.....یولبه بابایی گفتم: پستونک گم شده و دیگه هم پیدا نمیشه.بابا هم تایید کرد.

پریسا به بابایی گفت :بابا بیو فوفا می می ب خ َ (برو فروشگاه می می بخر)

بابا هم گفت نه بابایی . فروشگاه که می می نداره. برو بخواب تا فردا مال خودت پیدا بشه.

پریسا خوابید !!!!!!تشویق

فردای اون روز هم صبح و بعد هم ظهر باز سراغ پستونک رو گرفت و باز هم گفتم که چون خودت گمش کردی دیگه پیدا نمیشه.

ما هم که پیداش نکردیم دروغگونیشخند

هربار موقع خواب یا تماشای tv  یا وقتی که هوس بکنه میاد سراغم و سراغ پستونک رو میگیره ولی هر بار با جواب منفی که حاکی از پیدا نشدنه روبه رو میشه...

الان سه روزه که پریسا خانم پستونکش گم شده و هنوز پیدا نشده و پریسا هم سراغ گرفتن هاش داره کمتر میشه و ما هم خوشحال تر.....خندهتشویق

دیشب با یه حالت خاص اومد پیش بابا و با حالت سوالی از بابایی پرسید :

بابا فوفا می می ندایه؟ (فروشگاه می می نداره )

انگار که خودش جواب رو میدونست برای همین با یه حالت خاص سوال کرد طوری که دلم کباب شد. نزدیک بود اشکم سرازیر بشه. به بابایی گفتم نکنه تو روحیش اثر بد بذاره؟ نکنه داریم بهش ظلم میکنیم؟ دل شکسته

بابایی گفتن نه هیچ ظلمی نیست. خیلی قبل از این باید کنار میذاشتش.

ولی باز هم ته دلم ناراحتم........دوست ندارم غصه خوردن جگر گوشمو ببینم.دل شکسته

دلم برای این روزا تنگ شد......

راستی پریسا خانم به یه موفقیت دیگه هم دست پیدا کرد.

بفرمایید ادامه تا بگم.

و این هم نهار امروزمون:کوفته ی نخود. خیلی هم خوشمزه بود جاتون خالی.

طرز تهیه در ادامه.......

 

ممنون که تشریف اوردید.

 19 / 10 / 91

هر جا که میرفتیم باید پستونکش باهام بود......(این داخل قطار)

حتی موقع بازی!!!!!!!

و این عکس امروزتشویق

برای پریسا یه جور چین گرفتم که از ساده شروع میشه.این طرح سادشه که پریسا چند روز قبل به طور کامل شکل ها رو چید، اسم های حیوانات رو گفت ،و هر کدوم رو که پرسیدم درست جواب داد.

حالا اینو برداشتیم و شکل بعدی رو که هم اسم فارسی هم لاتین داره براش درآوردم.

و غذا..........

مواد لازم:

برنج یک پیمانه

نخود لپه نصفه پیمانه

گوشت چرخ شده 150 گرم

تخم مرغ 1 عدد

پیاز 2 عدد

رب 2قاشق غذاخوری

نمک ، فلفل ،ادویه  به اندازه

..........................

طرز تهیه:

نخود ها رو میذاریم خوب پخته بشن. سعی کنید آبی که باقی میمونه همین اندازه باشه یعنی خیلی کم.بعد با هر وسیله که استفاده میکنید اون ها رو میکوبید یا له میکنید یا میکس.......من از این استفاده کردم

برنج هم میپزیم و میذاریم خوب تو آب نرم بشه دیگه لازم نیست اب داخل برنج بمونه اگر اب اضافه داشت از برنج جداش کنید.بعد با نخود مخلوط کرده و مجددا همه رو میکس میکنیم

 

تخم مرغ ،گوشت ،ادویه  رو اضافه میکنیم و البته یکی از پیاز ها رو روی این مواد رنده میکنیم :

و با هم مخلوط میکنیم سعی کنید مواد به دست اومده مثل موادکوکو سفت باشه.

برای اماده کردن سس:

یکی از پیاز ها رو که باقی مونده ریز خورد میکنیم و تفت میدیم.

سعی کنید دیواره های ظرف انتخابی بلند باشه و سطحش هم بزرگ باشه که کوفته ها رو هم قرار نگیرن.

بعد از سرخ شدنه پیاز رب و ادویه رو اضافه میکنیم و 2 لیوان و نصفی آب.

سرشو میذاریم تا جوش بیاد و 5 دقیقه بجوشه:

 از مواد کوفته ها به اندازه ی یه تخم مرغ برداشته و گرد میکنیم و داخل سس میذاریم.

دقت کنید دربه ظرفتونو اصلا نباید بذارید. چون بر اثر عرق کردن ، کوفته ها وا میرن....

این هم کوفته های ما....

بفرمایید.....

من که دوباره دلم ضعف رفتنیشخند

این هم غذای پریسا خانم که دلش نیومد بخوردشخنده

2 تا از ظرف بالاییه خوردماچ

نوش جونت عزیز دلمماچ

 

 

درستش کنید حتما خوشتون میاد. مزه ی غذا برای من خیلی مهمه اگر بدونم غذایی خوشمزه میشه حتما به بقیه هم پیشنهاد میدم درستش کننچشمک

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (98)

خواهر فرناز
19 دی 91 18:54
دوستای گلم سلام من (فرناز ) و پریا وهانا دخمل خاله هام تومسابقه شرکت کردیم اگه میشه به ما 3 تا رای بدین شاید این دفعه ما برنده بشیم ببخشید زیاد وقتتون را نمیگیریم شماره عکس هامون پریا 0011 من 0012 هانا 0013 فقط به 1 نفر میتوانید رای بدیننگران دل ما سه تا کوچولو به دستان پر مهر شماست راستی بهمون اطلاع بدین تا ازتون تشکر کنیم یادتون نره ها وگر نه دلمون میشکنه وغصه می خوریم زمان رای گیری هم فقط و فقط روزچهارشنبه 20 و پنج شنبه 21 دی هست اینم آدرس http://ninimod.niniweblog.com/post57.php
مامان محمد و ساقی
19 دی 91 19:15
سلاااااااااااااااااااااااااام
آفرین به پریسا خانم.پس این بود.من یه لحظه نگران شدم .خوب آفرین به این خانم.مریم حواست باشه جایی نبری که بچه ها پستونک دهنشون باشه.این روزهای اول براش سخت میشه.
آفرین پریسا جووووووووووووووووووووون


سلام عزیزم.
چه نکته ی مهمی...
چشم حتما مراقبت میکنم.
مامان محمد و ساقی
19 دی 91 19:16
چه با حسرت هم می می میخواست
آخییییییییییییییییییییی


دلم کباب شد.
یعنی همون وقت خواستم براش بیارمش.
مامان محمد و ساقی
19 دی 91 19:17
مریم اون ناهارتو بخورم.آفرین به تو کدبانوی خوش ذوق.در کل اهوازی ها همشون اینطوری کدبانو هستن.نمیدونم چرا اینقدر هم من به اهوازیها علاقه پیدا کردم.


ممنون عزیزم.
نه بابا ما تازه اول راهیم...
ما هم شما رو خیلی دوست داریم عزیزم
مامان محمد و ساقی
19 دی 91 19:19
پریسا جون 26 ماهگیت مبارک


ممنون خاله مینا جون
مامان محمد و ساقی
19 دی 91 19:20
منم عکسهای ساقی با پستونک رو خیلی دوست دارم.من تو 15 ماهگی تو یه روز ازش گرفتم.خیلی راحت کنار اومد.
ولی چه سختیه دورانی که همه جا باید با خودمون این پستونک رو حمل میکردیم و اگه گم میش.واییییییییییییییی.من که همیشه استرس داشتم که گم بشه


گم شدن یه طرف تمیز کردن و مرتب جوشوندنش یه طرف....
خدا رو شکر تموم شد.
مامان ابوالفضلم
19 دی 91 19:21
سلام .به به دیگه خانم خانما بزرگ شده.می می برا چی؟! آفرین به پریسا گلی .مامانی ناراحت نباش انشاالله که راحت باهاش کنار میاد.
غذا هم که معلومه خیلی خوشمزس حتمن در اولین فرصت درست میکنم .ممنون
راستی اون عکسه رو دوچرخه خیلی قشنگه عزیزم نانازی .


ما هم به همین نتیجه رسیدیم ولی خب خیلی ناراحت شدم براش.
از این عکس ها فراووووون داره...
مامان ابوالفضلم
19 دی 91 19:22
راستی ما آپیم بفرمایید.


چشم میام عزیزم
مامان محمد و ساقی
19 دی 91 19:23
بابت آموزش ممنون.خیلی مقوی و خوشمزه به نظر میرسه.تزیین غذای پریسا جون خیلی خوشگله.حق داشته که نخوره.
ممنون مریم جون.من هنوز منتظرم.الان نمیخواد برام کامنت بزاری.پستم طولانیه.فقط همون مورد رو نگرانم


خوشمزه هم هست مینا جون.
اره اون خیلی خوشکل شد به خودم امیدوار شدم.
همشو خوندم و کامنت گذاشتم. ببخش دیر بهت سر زدم.
پويا
19 دی 91 20:28
سلام پريسا جون
خوشمل خانمي ديگه بزرگ شدي
خوبه ديگه اداي ني ني ها رو در نياري
قربون شيرين زبونيات


سلام
ممنون از حضورتون.
ستاره زندگی
19 دی 91 20:47
26 ماهگیش مبارک

وقتی بزرگ شد کلی تشکر هم میکنه


ممنون عزیزم.
خدا از زبونتون بشنوه.
ستاره زندگی
19 دی 91 20:57
دست مامانی درد نکنه منم دلم کشید
البته من کوکوی کدو هم درست کردم ،همه خوش شون اومد.حتمااینم درست میکنم


ممنون عزیزم.
وای چه خوب.
پس این پست ها نتیجه هم داشته.
نوش جون عزیزم.
مامان محمدپارسا
19 دی 91 21:05
سلام مامانی
سلام عشق خاله
خدا رو شکر که با مساله پستونکت خوب کنار اومدی مامانی من هنوز غذای قبلی رو درست نکردم غذای جدید گذاشتی شما هنرمندید من وقت نمی کنم انشاالله در اولین فرصت درستش کنم


سلام عزیزم.
اره خدا رو شکر.
خب دیگه من عاشق غذاهای جدید هستم. شما هم امتحان کنی حتما خوشت میاد
مامان محمد و ساقی
19 دی 91 23:18
اصلا" یادم به جوشوندن پستونک نبود.وای چه روزهایی.ردیف می جوشوندم و خشک کیکردم و میزاشتم تو جاش.راحت شدیم بخدااااااااااااااااااااااااااااااا.


اره به خدا از این بابت دیگه راحت شدم. تازه من شیشه ی شیر هم داشتم که باید تمیز میکردم.
مامان محمد و ساقی
19 دی 91 23:21
تویه عکساش خیلی مظلوم خوابیده.دلم سوخت براش اونجا روی سه چرخه خوابیده.ای جان. ولی تو قطار بچم چه باکلاسه.با پستونک.من موندم این همه قر و فر با پستونک
مامان محمد و ساقی
19 دی 91 23:22
جورچین هم مبارکش باشه.هم سرگرمیه و هم آموزش.
ممنون که تو هم اومدی و کامنت گذاشتی.شبت خوش


مرسی مینا جون.
خواهش میکنم عزیزم.
شب شما هم خوش
مامان یاسمن ومحمد پارسا
19 دی 91 23:52
افرین به این مامانی زرنگ
وافرین به پریسا خانم باهوش و زرنگ


ممنون عزیزم لطف کردید
مامان اتنا
20 دی 91 0:32
پری کوچولو 26ماهگیت مبارک.سلامت باشی.


مرررررررررسی خاله.شما هم سلامت باشید
مامان اتنا
20 دی 91 0:34
موفقیت جدید‌ مبارک.مامانی مقاومت کن زود یادش میره.


کم کم داره فراموش میکنه.
الان یه خط درمیون سراغشو میگیره
مامان امیر مهدی
20 دی 91 0:34
سلام پریسا جون26 ماهگیت مبارک عزیزکم


سلام خاله.ممنون
مامان اتنا
20 دی 91 0:38
چه عکسای خوشگلی


چشمات خوشکل میبینه عزیزم
مامان اتنا
20 دی 91 0:41
وای خدای من بازم غذا خوشمزه مریم پزونی.درست میکنم حتما عکسم میزارم


فقط به خاطر دوستای گلم.
البته کمی هم به خاطر پریسا ایشالله در آینده به دردش بخوره.
مامان امیر مهدی
20 دی 91 0:42
سلام مریم جون مرحبا به شما خانوم هنرمند و کدبانو
عزیزم منم بودم دلم نمیومد این غذای خوشگل رو بخورم


سلام عزیزم خوبی؟
الان از خونه سارا اومدم
جات خالی بود.
الان دادم خوردش بالاخره
مامان امیر مهدی
20 دی 91 0:43
عزیزم جورچینت مبارکت باشه منم 2 یا 3 ماه دیگه میخرم.....
ماشالا به این دخمل باهوش


ممنون خاله.

زینب چیز جالبیه.

سطح های بالاترش پیچیده تر میشن.
من هم که عاشق بازی های فکریم.....
مامان اتنا
20 دی 91 0:44
ممنون که هستی


قربون تووووووو
مامان امیر مهدی
20 دی 91 0:44
نوش جونش


فداتتتتتتتتتتت
مامان امیر مهدی
20 دی 91 0:45
راستی هنوز بازار نرفتم که سی دی بخرم حتما خبرت میکنم


حتما خبر بده.منتظرم.
راستی میخوام اون عکس ها رو برای چاپ آماده کنم. میدم دست خودت
مامان امیر مهدی
20 دی 91 0:46
راستی من یه طرحی پیدا کردم شاید به دردت بخوره عکس امیرمهدی رو گذاشتم


کجا؟
وبلاگت؟
الان؟
مامان امیر مهدی
20 دی 91 0:47
کدوم عکسها؟


عکس ها که میخوام از پری چاپ کنم
مامان امیر مهدی
20 دی 91 0:47
نه تو لپ تابه چطوری نشونت بدم؟


خودت گفتی میخوام نشونت بدم پس چطور نشون میدی؟
مامان امیر مهدی
20 دی 91 0:49
باشه الان میزارمش تو وبلاگ


باشه گذاشتی خبر بده تا بیدارم بیام ببینم
مامان امیر مهدی
20 دی 91 0:53
برو ببین گذاشتم


دیدم. کامنت هم دادم. اگر لینکشو داری برام بذار.
الهه مامان یسنا
20 دی 91 1:53
پریسا خانم 26 ماهگیت مبارک عزیزدلم... آفرین که تونستی بی دردسر پستونکت رو کنار بذاری عزیزم... چقدر هم باهوشی آفرین به شما که چورچینت رو کامل کردی..

مامانی دستت درد نکنه به نظر خوشمزه است میدونی جنوبیا همشون دستپختهای خوبی دارن.(مامان منم جنوبیه) واسه همین حتما امتحانش میکنم.منم بودم ان جوجه تیغی خوشمزه رو نمیخوردم


سلام الهه جون.
ممنون عزیزم.نظر لطف شماست.
مطمئن باشید که خوشمزه هستش.
شقایق کوچولوو
20 دی 91 3:42
عالی بود
واقعا دستت درد نکنه
ب ما هم سر بزن



ممنون . چشم. الان میام.
مامان علی خوشتیپ
20 دی 91 7:59
سلام مریم جون.سریع اومدم تا دستورتو ببینم...
خیلی خوشگله...کوکوی کدو حرف نداشت...دیشب باهات هماهنگ کردم دیگه...
الان میذارمش تو آشپزخونه...
آفرین به دوست کدبانو و باسلیقه ام


سلام سارا جون. ممنون عزیزم.
شما صاحب اختیار هستید.
مامان علی خوشتیپ
20 دی 91 8:01
قربونش بشم پریسا جونمو...با اون گل گلی گفتنش...بهش بگو میام گازت میگیرما
دلم براش تنگ شد
میام پستتونو میخونم زودی


ممنون عزیزم.میدونم سرت شلوغه.ممنون که وقت میذاری.
مامان یاسمن ومحمد پارسا
20 دی 91 9:24
عزیزم خصوصی داری


ممنون عزیزم. الان میام.
مریم--------❤
20 دی 91 9:37
سلام
خوبی گلم؟
راستی من معنی نظرت و نفهمیدم؟چی رو نوشتی که من تلافی کنم؟


سلام. ممنون عزیزم.
مهم نبود. میخواستم بگم قرار بود پری شب اپ کنم به جاش دیشب اپ کردم.
مامان نیایش
20 دی 91 9:37
سلام . حالاکه موقعیت خودش پیش اومده حداکثر استفاده رو بکن و دیگه بهش پستونک نده . خیلی زود براش عادی می شه . از غذای خوشمزه ای هم که آموزش دادی ممنون امروز حتما درست می کنم تا ببینم دختر بدغذای من اونو می خوره یانه . خیلی هم باسلیقه ای


سلام زهره جون.ممنون عزیزم.
نه دیگه پستونک برای خونه ی ما به تاریخ پیوست و رفت در خاطر ها......
حتما خوشش میاد.وااااااای چرا بد غذا؟؟؟؟نیایش جونم که خیلی خانم تر از این حرفاست
مریم--------❤
20 دی 91 9:42
میگما مامانی یه ذره این مطالب و میزاریا فکر ما فقیر فقرا رو هم بکن!آخه ما چجور این همه غذای خومزه درست کنیم؟(البته اگر پولم داشته باشیم به پای سلیقه خوشمزگی غذای شما نمیرسه هاااا)
ولی خوب فکر ما رو هم بکنین لطفا!


عزیزم اگر به مواد لازم توجه کنی میبینی که همچین غذای پر هزینه ایی هم نیست.
مثلا چی لازم داره که داخل هر خونه ایی پیدا نشه؟
گلم کسی که از اینترنت استفاده میکنه دیگه فکر کنم یه حداقل چیز ها تو خونش پیدا بشه.

باشه عزیزم غذای بعدی طرز تهیه ی نون ماست!!! خوبه؟
این که از همه گرون تر در میاد!!!!!!!
مریم--------❤
20 دی 91 9:44
جونم
فوفا می می ندارهبیچاره میدونسته خودش که اگرم داشته باشه باید فکر کنه نداره
نیلوفرم تا 2 سالگی پستونک میخورد
راستی زنای جنوب خیلی کم حوصله هستنماشالله به شما با این همه ذوق و سلیقه



چرا کم حوصله هستن؟چطوری به این نتیجه رسیدی؟علمیه یا من درآوردی؟
مریم--------❤
20 دی 91 9:46

مهم اینه که ما عاشق پریسا کوشولو هستیم
با پستونک یا بی پستونک فرقی نداره


ممنون مریم جون.
اما دیگه پستونک تعطیل شد.

پریا
20 دی 91 10:00
خیلی عالی بود
عکس دوم موقع خواب خیلی ناز بود

مواظبش باش و عادت به چیپس وپفک هم نده


سلام. ممنون.
من هم دوست ندارم به این چیز ها عادت کنه.
گلاویژ
20 دی 91 11:07
مامان علی خوشتیپ
20 دی 91 11:31
26 ماهگیت مبارک عشقه خاله و پسرش


قربونه خاله و پسرش
مامان علی خوشتیپ
20 دی 91 11:32
تبریییییییییییییییک...دقیقا مثله علی...البته علی پستونکشو پاره کرد...بعد ما انداختیمش تو سطل...بعد گفتیم داروخانه دیگه نداره


میدونی چند بار متلاشیش کردیم و فایده نداشت.
نه پریسا فکر میکنه فقط فروشگاه باید همه چیز داشته باشه
مامان علی خوشتیپ
20 دی 91 11:32
نگران نباش ...به نفعشم هست...ترکعادت کمی سخته خب


خدا رو شکر ترک کرد ولی خب حالا به چیزا دیگه .....
مامان علی خوشتیپ
20 دی 91 11:33
عینه پستونک زردشو علی هم داشت
چه عکسای خوشگلی...قربونش بشم...اون که روی دوچرخس خیلی باحاله


یه کلکسیون درست شد از این پستونک ها...
در حالات مختلف داشتمو دیروز دیگه حوصلم نکشید همشونو پیدا کنم.
مامان علی خوشتیپ
20 دی 91 11:34
جورچینت مبارک عزیزم.آفرین دختر باهوش


مرسی خاله جون.
مامان علی خوشتیپ
20 دی 91 11:35
راستی اون عکس دیروزیه رو نذاشتی؟


کدوم؟ از لباسه؟یادم رفت ایشالله برای پست بعدی تا بقیه چیز ها هم کامل بشه.
سمانه مامان پارسا جون
20 دی 91 11:38
ممنون بابت تبریک و محبتت عزیزم
شما همیشه به ما لطف داری
موفقیت به این بزرگی رو بهتون تبریک میگم
کم چیزی نیستا
عکسها هم خیلی قشنگ بود


خواهش میکنم عزیزم.
ممنون سمانه جون.
چشماتون قشنگ میبینه گلم.
مامان اتنا
20 دی 91 12:08
ببخشید سوال؟همون نخود که باهاش ابگوشت درست میکنیم منظورتونه؟


نه عزیزم نخود لپه که باهاش قیمه درست میکنیم
مریم--------❤
20 دی 91 12:45
چی تموم شد من بیام ببینم گلم؟چی و تلافی کنم؟


ای بابا مریییییییییییییم بی خیال .خب همین دیگه اومدی عزیزم......
مریم--------❤
20 دی 91 12:47
آهان ببخش ندیدم جوابت و دوباره سوال کردم


پرسیدن عیب نیست اشکال نداره خانمی.
مامان اتنا
20 دی 91 12:49
مامانی چرا ای پی هات متنوعه


نمیدونم!!
اولین باره بهم میگن!!!
مامان اتنا
20 دی 91 13:52
دست به کار شدم برای کوفته .هوراااا خدا کنه خوب در بیارم حتما عکسشو برا استادم میزارم.(البته اگه وا نرفت)


شرمنده نفرمایید استاد یکی دیگس
موفق باشی. سوالی داشتی در خدمتم.
مامان کوروش
20 دی 91 15:07
افرین به پرسا جونم صد افرین به مامان گلشبهتون تبرسیک میگم میگما مریم جون هنرمندی عجب کوفته ای برم درست کنم منظورت از نخود همون لپه است ؟


سلام لیلا جون.
اره عزیزم همون نخود لپه.
ممنون گلم.
مامان امیرعلی جیگر
20 دی 91 17:42
دستور پخته کوفته رو از وبلاگه آشپزی سارا دیدم.فهمیدم پست جدید داری .سریع خودمو رسوندم


دست سارا جون درد نکنه.خوش اومدی عزیزم.
مامان امیرعلی جیگر
20 دی 91 17:43
خوب کردی که پستونکو ازش گرفتی.
من که اصلا برای امیر نذاشتم مامانم رو سیسمونی پستونک بخره.آخه حال نمیکردم با بچه هایی که اهله پستونک بودن


اون موقع که گرفتیم براش واقعا لازم بود از دکتر هم اجازشو گرفتم.ولی خب زیاده از حدش هم مشکل ساز میشه...
مامان امیرعلی جیگر
20 دی 91 17:44
البته پریسا که عروسمونه اشکال نداره که پستونکی بوده


عروس شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی کجایی خاله بیا ببین مردم چی میگن!!!!!!!!
مامان امیرعلی جیگر
20 دی 91 17:44
اون جورچینا رو چند گرفتی براش؟


یادم نیست زهرا جون.ولی خیلی جالبن از اسون به سخت...
تازه سخت ترش برای سن های بالاتر همین ها هستن فقط سه قسمت میشن.
مامان یه فسقِلی
20 دی 91 23:07
خیلی لذت بردم ... آفــــرین به شما.

خیلی پست خـــوب و پر باری بود ...


ممنون عزیزم. شما لطف دارید گلم.
گلاویژ
21 دی 91 1:07
خصوصی داری بانو !


مرسی عزیزم
آدرینا
21 دی 91 10:22
دختر نازی دارید.به مام سربزنید خوشحال میشیم


ممنون عزیزم.
چشم.
ولی ادرستون مشکل داشت به سختی درستش کردم.
طنین
21 دی 91 11:58
خب خدارو شکر این مرجله هم با موفقیت تموم شد شنیده بودم همه با پستونک مشکل دارن
خدارو شکر زیاد اذیت نشدین
من عاشق کوفته ام به هر شکلیش
مرسی که کامل توضح دادی مریم جون


ممنون طنین جان.
ایشالله به زودی خودت نی نی دار بشی و همه ی این مراحل رو تجربه کنی.

خواهش میکنم.
مامان تارا
21 دی 91 19:38
سلام مریم جونم 26 ماهگی دخملی ماهت مبارک
دوتا بووووووس جانانه بکار روی دوتا لپش


سلام رویا جون.ممنون عزیزم
مامان تارا
21 دی 91 19:41
من کشته این شیرین حرف زدناتم/ دووووو دی میدی رو مدام من و تارا تکرار میکنیم

آفرین عسلکم پستونکو بذار کنار /ادامه بده مقاومت کن توووووووووو میتونی


هییییییییی وای منننننننن
از دخترم تقلید میکنید!!!!!!
مامان تارا
21 دی 91 19:43
غذاها هم که خوشمزه هستند البته خودم هنوز درست نکردم خواهرم درستشون کرده و به به چه چه کرده

بروزیم گلم


خواهش میکنم عزیزم.
اومدم گلم.
مامان تارا
21 دی 91 19:43
یادم رفت بگم هروقت رای گیری شروع شد خبرم کن


رای برای چی؟
مامان اتنا
21 دی 91 20:26
مریم جونم وا رفت.منم کوکوش کردم.


نا امید نشو من هم بار اول خرابش کردم.
مامان مهربد
21 دی 91 20:32
خوب کاری کردی که بهش نمیدی آخه دخترمون دیگه خانمی شده واسه خودش


دقیقا به دلیل خانم شدنش دیگه بهش نمیدیم.
مامان محمد و ساقی
21 دی 91 22:57
سلام مریم جون
خدا رو شکر نی نی وبلاگ در امن و امانه
عجب استرسی داشتیم دیشب که خیلی ها ازش خبر ندارن.میخوام تو پست بعدیم بنویسم


سلام عزیزم
اره حتما بنویس
من که مردم.
زهرا
22 دی 91 4:08
فوفا می می ندایه؟ الهی چقد بانمکه


ممنون عزیزم
مامان نیایش
22 دی 91 16:00
وای عزیزم مبارک باشه خانوم شده دیگه پریسا جونم مامانی نگران نباش اصلا الان که این جوری شروع کردید تا تهش برید نکنه جا بزنی هااین دست قشنگه هم برا پریسا خانونم گل گلاب نیای شهم از اون پازل ها داره خیلی خوبه آفرین موفق باشی راستی مامانی خیلی غذاها ی جالبی درست میکنی دستت درد نکنه خیلی خوبه که دستورش رو هم میدی با جزئیات ممنون خیلی با سلیقه و با حوصله ای آفرین دست راست رو سر ما


ممنون عزیزم.
اره دیگه تا تهش رفتیم. خدا رو شکر تموم شد
ممنون برای تعریفاتون.چیز خاصی نیستن شما استاد تر از ما هستید
گلاویژ
22 دی 91 16:36
مریم جون بهم سر بزن!

اگر ممکنه فوری !!!

ممنون میشم !


باشه اومدم عزیزم.
گلاویژ
22 دی 91 16:36
رمز رو برات اس کردم !


ممنون عزیزم.
مامان ریحان عسلی
22 دی 91 17:12
سلام
تبریک میگم پریسا جون خیلی خوبه که خودش گمش کردمامانش کار شما رو راحت کرد
در مورد کوفته هم چون تبریزی ها هم از این کوفته ها دارن و خیلی خوشمزه ست شک ندارم که کوفته ی شما هم خوشمزه ست دستتون درد نکنه پس چرا وسطش رو پر نکردی ؟
راستی جنوبیا به لپه میگن نخود لپه اما بالاسونیا لپه میگن
یه فرق این کوفته با تبریزی ها اینه که اونا برنج نمیریزن و وسطش رو هم پر می کنن
__________________
در مورد کوکوی کدو هم چند وقته پیش رفته بودم خونه ی جاریم اونم درست کرده بود اما با این تفاوت که توش از سیب زمینی و سیر هم استفاده کرده بود اینم خیلی خوشمزه بود با ماست موسیرم که بخوریش خیلی خوشمزه تر میشه
ماشالا به شما که یه پا کدبانویی
آهان اینم بگمو عرضمو کوتاه کنم
جورچینی که واسه پریسا جون گرفتی اسم خاصی داره میخوام واسه ریحان بگیرم و از نوشت افزاریها گرفتی آیا ؟


سلام
ممنون عزیزم.
اره فکر کنم یه معجزه بود.
کوفته ها مدل های مختلفی دارن.
اون مدل کهشما میگید هم درست کردم.خیلی خوشمزه هستن.این هم یه مدل دیگه هستش.خب گوشت هم داخل همین مواد داره دیگه.

نه عزیزم این فکر کنم همون جور چین اسمشه که از ساده تا پیشرفته داره من متوسط براش گرفتم.
از یه فروشگاه که باز های فکری داره.البته کتابفروشی ها هم ممکنه داشته باشن.
الی
22 دی 91 19:13
سلام مامان پریسا جون خوبی وب زیبایی داری ودختر دلنشینی خدا براتون نگهش داره
وبتون خیلی جالب وخیلی به کار من اومد خوشحال میشم به منم سر بزنین


ممنون عزیزم.
چشم میام خدمتتون.
فرشته مامان امین رضا
22 دی 91 20:33
سلام

ممنون ازغذا

آفرین پریساخانم که اینقدرباهوشه


سلام
ممنون عزیزم.
لطف دارید گلم.
Windysmith
23 دی 91 9:17
سلام مامان پريسا جون. براي مسابقه چون من ميخواستم به ٣ نفر راي بدم و نميشه كلا به هيچ كس راي نميدم. شما هم جزو اون سه نفر بوديد ولي خب.....
ببخشيد مزاحم شدم گفتم در جريان باشين. با تشكر


شما لطف کردید عزیزم.
ولی ما که نخواستیم کسی بهمون رای بدهددددددد
مامان تارا
23 دی 91 18:13
با نام رضا به سینه ها گل بزنید با اشک به بارگاه او پل بزنید فرمود که هر زمان گرفتار شدید بر دامن ما دست توسل بزنید
کاکل زری یا نازپری
23 دی 91 18:59
اوخییییییییی ببین مامان پریسا خدا چقدر دوستون داره و با شما مامنت ها همراهی می کنه خودش کمک کرد که پریسا بی دردسر پستونکو فراموش کنه


اره واقعا خدا کمک کرد. ممنون عزیزم.
مامان امیرناز
23 دی 91 19:37
سلام دوست با سلیقه ام مثل همیشه عالی بود 26 ماهگی فرشته ات مبارککککککککککک


سلام عزیزم.
ممنون که سر زدید.
مادر کوثر
25 دی 91 8:05


مرسی مامانیه مهربون
عالیییییییییییییییی بوووووووووووود


ممنون عزیزم.
مامان علی خوشتیپ
25 دی 91 8:15
خصوصی


مامان فتانه
25 دی 91 17:21
وایییییییی گناهیی...اخخخیییییی....ولی بالاخره باید میگرفتی ازش خوب شد که به این شکل ولش کرد...


اره خدا رو شکر...
مامان فتانه
25 دی 91 17:21
مامانی مرسی که هرسری یک غذای جدید میزای


قابل شما رو نداره
مامان فرنیا
28 دی 91 8:40
امروز ببینم میشه این غذا را بپزم چندتا دستور دارم اما تنبلیم میشه موقع پخت عکس بگیرم و دستور بنویسم باید این دفعه بیارم بدم دستت تا خودت زحمتش را بکشی خودم یک بار این دستورات را که میگم درست کردم و راضی بودم اما عکس نگرفتم چون اولین بار نمیدونستم خوب میشه یا نه؟


فرشته جون میدونم کارهاتت عالیه.هم دیدم هم چشیدم.

منتظر هستم یا دستو بده یا عکس ...
مامان نوژا
28 دی 91 9:42
وای مامانی چه دست پختی داره اون سوفله رو هم حتما درست میکنم


ممنون عزیزم.
ilijoon
28 دی 91 12:51
مامان عسل و آریا
28 دی 91 15:44
سلام عزیزممممممممممممممم
خوبی؟عروسک چطوره؟
گلم منم خیلی دنبال لینک بک گراندش گشتم ولی پیدا نکردم ولی قالب های پیچک خیلی راحت میتونی تغییر بدی.ببووووووووووووووس عسلتو از طرفم


ببخش افتادی به زحمت.
ممنون عزیزم.
مامان فرشته های آسمانی
30 دی 91 15:16
سلام
سایت جالبی دارید حتما این کوفته رو درست میکنم ممنون از اینکه آموزش دادید به ماهم سر بزنید خوشحال میشیم


سلام
خواهش میکنم. چشم.
دخملیـــــــــــــ شکلکـــــــــــــ
1 بهمن 91 3:04
الهی گرسنمون شد بابا...............
مامان درسا
20 اسفند 91 1:00
وای چه خوشگل و چه خوشمزه.
با اجازه لینک شدید.


ممنون گلم شما هم لینک شدید
مامان درسا
29 اسفند 91 2:27
لحظات از آن توست؛ آبی، سبز، سرخ، سیاه، سفید رنگهایی را که بایسته است بر آنها بزن روزهایت رنگارنگ سال نوپیشاپیش مبارک
مامان درسا
11 اردیبهشت 92 1:04
زیباترین واژه بر لبان آدمی واژه "مادر" است

زیباترین خطاب "مادر جان" است

"مادر" واژه ایست سرشار از امید و عشق

واژه ای شیرین و مهربان که از ژرفای جان بر می آید

روزت مبارک عزیزم.



پریسا
25 دی 93 10:35
وبلاگ زیبایی دارید به ما هم سر بزنید
محمد
4 اسفند 93 6:17
سلام تخفیف نوروزی فروشگاه اینترنتی تلیپ [telip.ir] برای مدت محدود شروع شده پس فرصت رو از دست ندهید مهم اینه که حراج واقعی باشه...