پریساپریسا، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 19 روز سن داره

تقدیم به پریسای عزیز

با دیدن روی ماهت روزم ساخته میشه....

طرز تهیه ی دلمه

1391/3/31 14:40
نویسنده : مامان پریسا
3,168 بازدید
اشتراک گذاری

سلام

در پست قبلی چند تا از دوستان عزیز، گفتن که طرز تهیه ی دلمه رو بنویسم.

من هم برای شما طرز تهیه ی این غذای خوشمزه رو مینویسم.

امیدوارم خوشتون بیاد.

پس بفرمایید ادامه تا بگم.....

طرز تهیه ی دلمه ی مرگ مو:

مواد لازم:

برگ درخت انگور . ابتدا این برگه ها را خوب بشویید و در بک قابلمه آب جوش درست کنید. برگ ها را در اب جوش ریخته و 5 دقیقه بگذارید بجوشد. بعد در آبکش ریخته و بعد از خنک شدن نوک شاخه ایی که به برگ ها چسبیده جدا میکنیم.

.........................................

مواد داخل دلمه :

گوشت چرخ کرده

پیاز

نخود دوپوسته شده ی پخته

برنج به صورت آبکش شده

کشمش

زعفران. ادویه . نمک . زرد چوبه . فلفل

تمر هندی.

و شکر مقدار کم

............................................

پیاز را سرخ کرده و گوشت چرخ شده را اضافه کرده و کم کم بقیه ی مواد را به غیر از تمر هند اضافه میکنیم.

..........................................

برای درست کردن دلمه ها 2 تا از برگ ها را گرفته و یک قاشق از مواد را در آن گذاشته و کامل برگ ها را جمع میکنیم.و در قابلمه میگذاریم.

در آخر آب تمر هند را گرفته و شکر را به آن اضافه کرده و روی دلمه ها ریخته و حتما" در پوش قابلمه یه سایز از قابلمه کوچکتر باشه تا بشه  یه وسیله سنگین روی آن بذاریم مثل هاون که دلمه ها پاشیده نشن.

حرارت خیلی کم باشه. هر چه مدت پخت بیشتر باشه دلمه خوشمزه تر میشه.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (71)

مریم--------❤
31 خرداد 91 14:50

مرسی عزیزم


خواهش میکنم ابجی گلم
میم--------❤
31 خرداد 91 16:54
شاید ما هم برای کاملیا بپزیم مرسی


درست کن.
آفرین میم خانم
خواهش میکنم.
مامان کوروش
31 خرداد 91 17:08
به به دلمه ولی دلمه ما با شما فرق داره موادش به هر حال خوشمزه است


شما چطور درست میکنید؟
اره خیلی خوشمزس
ناهيد مامان فاطمه گلي
31 خرداد 91 17:28
سلام
مرسي گلم خيلي لطف كرديد سعي مي كنم درستش كنم ولي مطمئن نيستم خوب بشه
راستي به جاي برگ انگور ميشه از چيز ديگه استفاده كرد؟
بازم ممنون


سلام.
درستش کن مطمئن باش خوب میشه.
بله میتونی بادمجان. فلفل دلمه ایی . سیب زمینی و گوجه را داخل شکمشونو خالی کنی و همین مواد را درونشون بریزی....
♥ مامان آینده ♥
31 خرداد 91 17:48
سلام عزیزم....

ممنون بابت پستت....


سلام خواهش میکنم
♥ مامان آینده ♥
31 خرداد 91 17:48
یه جهان قاصدک ناز به راحت باشد

بوی گل ، نذر قشنگی نگاهت باشد

خداوند شب و روز تمام لحظات

پشت و پناه تو عزیزم باشد


مرسی عزیزم خیلی قشنگ بود
مامان سويل
31 خرداد 91 18:02
اي ول
ما اپ كرديما


چشششششششم
سجّــــادم
31 خرداد 91 19:31
جانمی جان دلمه
من عاشقشم

مامانش جون من میخوام ثابت کنم که ما خسیس نیستیم
این تیکه ی متن را بخون و برای این که کاملاً از زبان بقیه ی استان های ایران که در مورد اصفهان باز گو کرده اند را بخون البته اگه فرصت داری!

سلام انجمن نصف جهانیابه نظرشما اصفهانیا خسیس اند یا مقتصد ؟چرا همش میگن اصفهانیا خسیسند ؟درصورتی که این طوری نیست ما اصفهانیا به مهمون بیشتر از خودمون میرسیم ولی بازم هرجا ایران میری میگن شما ها خسیسید ؟
اصلا اونایی که میگن اصفهانیا خسیسا توی جشن ها و میلادها یه سر به خیابونای اصفهان زدن جز اصفهان و چندتا استان دیگه بقیه استان های ایران زیاد ذوق و شوق نشون نمیدن من خودم نیمه شعبان و چندتا عید دیگه توی استان های مختلف بودم ولی هیچ جا به انداز ه ی اصفهان با شکوه نبوده
خب حالا چی میگید؟؟؟

حالا هم برای خوندن بقیه ی متن به این آدرس برو:
http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=17257&threadID=136359&forumID=958

به نظر شما تبیان دروغ میگه؟
یا علی...

ببین میدونم که شما چیزی در مورد ما نگفتی اما میخوام اگه چیزی هم هست برطرف بشه
راستی امروز کارنامه امو گرفتم حالا ازش یه عکس میگیرم و میفرستم براتون فقط نخندی ها؟
چون علاوه بر نمره های افتضاحم کمی هم له و لوردهس چون توی جیبم بود دیگه چیکار کنم؟


همه جا همه جور ادم با خصوصیات اخلاقی متفاوت وجود داره.
اقا سجاد خیلی سخت نگیر.
اصفهانی ها هم ادمهای خیلی خوبی هستن.
من که دوستشون دارم و مهمان نوازیشون بهم ثابت شده.
خاله جون
31 خرداد 91 19:46
واااااااااااااااااای بازم غذاهای خوشمزه
دستت درد نکنه کد بانو


به پای استادامون که نمیرسیم
هدیه خدا- فریماه
31 خرداد 91 21:08
واااااااااای چه دلمه هایی. دستت درد نکنه.


خواهش میکنم
مامان اسراواسما
31 خرداد 91 21:13
دستت درد نکنه عالی بود


قابل دوستای گلمو نداره
آدرینا
1 تیر 91 0:25
سلام به پریسا جون و مامان کدبانویش.از آشنایی با شما هم استانی عزیز خوشحالم وخوشحالتر میشم از وب من هم دیدن کنید.


چشم الان میام
میم--------❤
1 تیر 91 12:53
سلام
اخه میدوونی توی خیلی از شهرها فرقشون و نیدونن و میگن غ یه نقطه و دونقطه اصلا نمیگن غ یه چیزی بین غ و ق میگن
ما توی بوشهر درست تلفظ میکنی مثل شما ولی مثلا توی شمال به دو تاش میگن غ
یا توی توی تهران یه چیزی بین غ و ق و من هیشه باهاشون سر این دعوا میکنمکه یه غ داریم یه ق و کاملیا متفاویت هستن
برای مثال ما اینجا توی تهران همیشه دو نمره از سوال اتحان دیکته اینه مثلا کدوم گزینه درسته مشقول یا مشغول
واسه همین گفتم ببینم شما چوری تلفظ میکنین


مریم جون اخه بستگی به لحجه ی هر منتطقه هم داره.
وگرنه فرهنگ لغت رو که نمیشه دست کاری کرد
ق جای خودش و غ هم جای خودش باید استفاده بشه.
من هم روی این مسائل سخت گیرم.
♥ مامان آینده ♥
1 تیر 91 13:04
ممنونم مامان پریسای مهربونم.....

راستی پست جدید گذاشتم


چشم الان میام
میم--------❤
1 تیر 91 13:10
سلام عزیزم

آره من خیلی حساسم و خیلی هم لجوجم

بخاطر همین همیشه با دانش آموز ها و معلم سر این که فرق دارن این دوتا دعوا میکنم
آخه میگم تو شهر شما این اینجوریه اینا متفاوتا در اصل ولی اونا میگن نه شما اینجوری میگین شما شهرستانیا


اصلا" ربطی به شهرستانی بودن نداره.
مهم اینه که بتونن کلمات رو درست بیان کنن !
مثلا" یکی رو سراغ دارم که اسم اضغر رو همیشه میگه اغضر و خیلی هم روی این حرفش تاکید میکنه.
خب این چه ربطی به شهرستانی بودنش داره؟
مهم یادگیریه.
parya
1 تیر 91 13:33
سلام

پریسا خانوم می بینی مامانت خونتو آشپزخونه کرده!!!


سلام

از حالا میخوام به دخترم آشپزی یاد بدم. تا مثل مامانش کدبانو بشه
مامان کوروش
1 تیر 91 14:09
سلام عزیزم مواد داخل دلمه رو من برنج لپه سبزی وگوشت بعد پیچیدن چاشنی هم سرکه وشکر که ملس بشه روش میریزیم با روغن هر دو صورتش خوشمزه است برو خصوصی


سلام.بله ایم مدلیش هم درست کردیم.
هر دو خوشمزه میشه
ممنون
مریم--------❤
1 تیر 91 14:28
مطلب گذاشتم


الان میام
خاله باران
1 تیر 91 15:22
سلام.عزیزم.وظیفه من بود خدمت برسم و عید را حضوری تبریک بگم.ولی انترنتم مشکل داشت بعد از نوشتم مطلبم.شرمنده.ممنون.منم به شما و همسرتون تبریک می گم.امیدوارم که واقعا این فصل خیلی خوب باشه و این ماه هم سرشار از نیکی.پریسا گل گلی را ببوس.که دل خاله براش یه ذره شده.اونم برای خنده های مثل عسلش.بوووووووووووووووووووووووووووووسسسسسسسسسسسسسسسسسسس


مرسی عزیزم عید شما هم مبارک
محمد81
1 تیر 91 15:59
شما لینک شدی


ممنون شما هم لینک شدید
♥ مامان آینده ♥
1 تیر 91 16:56
شعبان که مه سرور هر مرد و زن است
تابان ز وجود جلوه ی چهار تن است
هم مولد سجاد و اباالفضل و حسین
هم مولد پاک حجت بن الحسن است

حلول ماه شعبان و فرخنده ایام اعیاد شعبانیه بر عاشقان خجسته و میمون باد. التماس دعا.


من هم تبریک میگم
ستاره زندگی
1 تیر 91 17:35
سلام دوست عزیز.مطالب تون خوندم.
وب تون زیباست.
به وب سایت دختر من هم سر بزنیدخوشحال میشه


سلام
چشم
الان میام.
نایسل
1 تیر 91 18:24
اخی مرسی
ولیم ن دیگه برگ تازه و نرم اینجا نیست که گیر بیارمم منم دلم تنگ شده برگشتم دیگه


اگر میخوای برات بفرستم
مامان امیرحسین و امیرعلی
1 تیر 91 18:42
سلام
بازم دستت درد نکنه.البته بقرای ما فرق میکنه.برای ما سبزی و لپه و گوشت و پیاز.بعد چاشنیشم گوجه سز و لیمو ترشه
حالا اینم امتحان میکنیم.
گل دخترمو ببوس.


وای این چه طعمی پیدا میکنه
شبنم
1 تیر 91 19:09
چه مامان کدبانو و هنرمند داره این پریسا جان
ازتون ممنونم که همیشه همراه وبلاگ من هستید و نوشته هام رو دنبال می کنید..خوشحالم که تونستم دوست های خوبی مثل شما اینجا داشته باشم.


خواهش میکنم دوست عزیزم.
ایشالله مشکل حل بشه
نایسل
1 تیر 91 19:53
منم دلم برات تنگ میشه عشقم


ما بیشتر
نایسل
1 تیر 91 20:04
باید بریزمشون دور دیگه فایده نداره


بله دیگه چقد بمونه تو فریز
نایسل
1 تیر 91 20:06
iآزاد


واااااااااااای
نایسل
1 تیر 91 20:06
نه بابا نمیشه نمره نمیده


میفهمم چی میگی
نایسل
1 تیر 91 20:11
نه بابا خیلی هم سخته به زور نمره میدن برام دعا کن اگه بیفتم میرم تو 11 ترم
نایسل
1 تیر 91 20:22
آخه من توی شرایط بدی هستم مامانم اینا خبر ندارن درسم مونده فقط علی میدونه با چه زجری من میرم داشنگاه کسی نفهمه برایم خیلی سخته بیش تز از ان طول بکشه
نایسل
1 تیر 91 20:34
خدا از دهنت بشنو ه


ایشالله
میم--------❤
1 تیر 91 22:25

خوشگل خانم و چرا عکسش و نذاشتی؟


ایشالله پست بعدی
یک عدد مامان
1 تیر 91 23:00
به به!دل ضعفه گرفتیم خواهر


مرسی خیلی خوشمزه بود

پریسا نازنازی رو ببوسین


به به بالاخره خشکل خانم پیداش شد.
از این به بعد همش از این پستا میذارم تا بکشونمت اینجا
ستاره زندگی
2 تیر 91 11:49
سلام مامانی کدبانو؛ممنون.

من با تبادل لینک موافقم.


مرسی . شما لینک شدید
نایسل
2 تیر 91 11:53
من از خدامه همه چی درست بشه


درست میشه
amir
2 تیر 91 12:22
سلام
اهنگ ناری ناری رو میزارم توی ادامه مطالب پبام مدیر


ممنون دانلودش کردم
اجی یاسمن
2 تیر 91 12:58
سلام خوبید چه خبر


مرسی عزیزم.
شما چه خبر؟؟؟؟؟
amir
2 تیر 91 16:43
hatman eshtebah mikonid marjan downlod karde



دوباره هم امتحان کردم فایده نداشت!!!!
نایسل
2 تیر 91 16:48
مرسی گلککمم


خواهش میکنم الناز جونم
amir
2 تیر 91 17:13
خوب راستی تا فردا یه ادرس دیگه برات میزارم
راستی ........






ممنون
سعید
2 تیر 91 19:21
مامان يوسف و محمد
3 تیر 91 4:03
سلام خانمي اين عكسي كه از مواد گذاشتي لپه داره نخود ديگه كجاشه؟! اما اينجور خيلي خوشمزه ميشه به شرطي كه شيرينيش زياد نشه
اراكي ها و قميها توش رب انار چاشني ميزنن و البته با شكر و سركه!
راستي من چند پست جديد زدم يه سر بيا خانمي ... منتظرم ها


این ها هم نخود هستن که خودمون لپه میکنیم.
چشم حتما" میام
بابای دوقلوها
3 تیر 91 8:30

دلمه

لطفا اینجوور پستهایی رو رمزدار کنید که ما شکموها نتونیم ببینیم


مخصوصا" بدون رمز میذارم تا استانه ی تحملتونو بسنجم
نایسل
3 تیر 91 11:20
نایسل
3 تیر 91 12:06
آخه ما بلد نیستیم باهم حرف بزنیم تا حرف میزنیم دعوامون میشه
نایسل
3 تیر 91 12:13
خدا نکنه گلم دلم داره میترکه
نایسل
3 تیر 91 12:13
ما نمیتونیم زبان حرف زدن همو بلد نیسیتم مشکلمون اینه علی رضا خیلی خود خواهه
مامان علی خوشتیپ
3 تیر 91 12:50
سلام عزیزم.ممنون از احوال پرسیتون.چشم پست جدید رو به زودی میذارم...
فعلا برم ناهار با این پستت دل ضعفه گرفتم


رسیدن به خیر
منتظرم عزیزم
مامان زهره
3 تیر 91 13:23
اومدم بگم اعياد شعبانيه بر شما مبارك باشه كه ديدم دلمه گذاشتي قربونت برم ضعف كردم من هم دلمه مي خوام


ممنون گلم عید شما هم مبارک
مامان زهره
3 تیر 91 14:26
خصوصي
نایسل
3 تیر 91 14:26
مامان زهره
3 تیر 91 14:52
گلم من كه بهت رمز داده بودم.اونو باه شوخي برات نوشته بودم
ilijoon
3 تیر 91 15:55
اي بابا شما هم استاديد تو ضعف بردن دل ما
دستتون درد نكنه چقدر خوشگله بذار ببينم دستور پختش چطوريه باز هم ميام


خوش آمدید
اجی یاسمن
3 تیر 91 16:20
اپم
مامان يگانه
3 تیر 91 16:34
سلام ماماني ممنون كه به فكرمون بودين اين چند روز يك كم سرمون شلوغ بود.


ایشالله خیر باشه
محيا كوچولو
3 تیر 91 19:14
سلام به خاله جونم
دلمون تنگ شده بود براي شما پريسا جونم
خوشحال شدم از ديدنتون
حسابي هوس دلمه كردم البته اصفهان كه بوديم خدا از يه جايي برامون دلمه فرستاد


دل ما هم برای شما تنگ شده.
نوش جان
مامان ریحان عسلی
3 تیر 91 23:56
سلام
پس چرا دیگه آپ جدید نمیکنی؟


چشششششششششم
مامان سانای
4 تیر 91 8:34



مرسی خودت گلی
آدرینا
4 تیر 91 10:42
سلام. ممنون که به وبم سرزدید. من با افتخار لینکتون کردم.


ممنون.
شما هم لینک شدید
اجی یاسمن
4 تیر 91 11:28
کدلوگوی وبلاگ پریسا چیه؟


پایین لوگو هستش.
فریبا
4 تیر 91 13:56
خیلی هم عالی... دست شما درد نکنه


خواهش میکنم. قابل شما رو نداره
مامانی شیما وحدیث
4 تیر 91 14:50
سلام مامانی
ممنون ازاین آموزش خوبتون .خیلی آموزش کامل بود .
دهنمم آب افتا د
این اعیاد قشنگ و فرخنده رو بهتون تبریک عرض میکنم .
بوووووووووووووووس واسه پریسا جونم
درضمن مامانی اپم تونستی بیا


چشم عزیزم حتما" خدمت میرسم


قابل شما رو نداره.
عید شما هم مبارک.
چشم.
مامان زینب
4 تیر 91 17:11
گرسنه ام شد!
مامانی نازلی طهورا
4 تیر 91 21:10
به به چه مامان کدبانویی
من که تا حالا دست به اینکارا نزدم !!
آخه دلمه خییییییییییلی سخته
مامانم زحمتشو میکشه برامون


من هم برام سخته . مامان درست میکنه من هم میرم کمکش
مامان نيروانا
5 تیر 91 14:45
دست گل مامانت درد نكنه. دلم خواست. مامان من امسال مريض شده و هنوز نتونسته دلمه درست كنه. خدا همه ي عزيزانت و مخصوصاً مامان گلت رو حفظ كنه. نوش نوش نوش جونتون


ایشالله مامان جون هم زودتر سلامتیشونو به دست بیارن
مامان نفس طلایی
6 تیر 91 22:17
دلمه می خوام


بفرمایید در خدمت باشیم
مامان نيما
7 تیر 91 11:30
ماماني من هر وقت دلمه برگ مو درست مي كنم وا ميره با اينكه خوب مي پيچمش


موقع پخت باید یه وسیله سنگین روشون بذاری
مامان ماهان
7 تیر 91 13:14
دست گلت درد نکنه عالی بود


مرسی عزیزم.
مامان مجتبی ومحمدرضاومهدیار
10 تیر 91 16:10
افرین به این مامان کدبانو
مامان صدف
11 تیر 91 10:11
من عاشق دلمه ام. مخصوصا" برگ مو.